پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب و انگور در کشور است، این محصولات به نام برند اختصاصی استان ثبت شد.

شعار سال: جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه هم‌اکنون سطح باغات کشور دو میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: هم اکنون درآذربایجان غربی ۱۱۳هزار هکتار باغ وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون میزان تولید سیب در جهان 47/86 میلیون تن است، افزود: در این زمینه رتبه ایران، با تولید چهار درصد درجهان سوم است و به ترتیب کشورهای چین، هند، ایران و لهستان قرار دارند.
اسکندری همچنین از تولید 414/3 میلیون تن سیب در کشور خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با تولید 2/1 میلیون تن، رتبه نخست با تولید ۲۹ درصد سیب کشور را دارا است.
اوبا اشاره به ۱۰ کشور برتر تولید سیب جهان در سال ۲۰۱۴ ادامه داد: این کشورها به ترتیب شامل چین، آمریکا، ایران، هلند، هند، ترکیه، ایتالیا، شیلی، روسیه و فرانسه هستند.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد سردخانه‌های استان ۳۲۷ سردخانه است، افزود: ظرفیت اسمی سردخانه‌ها ۸۸۰ هزار تن و میزان ذخیره سیب ۷۰۰ هزار تن است.
این مقام از پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی صادرات در شرایط جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته صادرات سیب گمرکات کشور ۴۱۳/346 تن و در شش ماهه امسال ۴۰ هزار تن بوده است.وی صادرات سیب گمرکات استان در سال گذشته را 1/6 هزار تن اعلام و بیان کرد: این رقم در نیمه نخست امسال به 7000 تن رسید.وی عمده کشورهای مقصد صادراتی سیب استان در سال گذشته را هم برشمرد و گفت: این کشورها به ترتیب افغانستان، پاکستان، عراق، ترکمنستان، هند، گرجستان و ترکیه هستند.
از طرفی، معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت جشنواره سیب نیز باید همانند جشنواره انگور که همه ساله توسط شهرداری ارومیه اجرا می‌شود در این شهر برگزار شود. نادر صفرزاده با اشاره به اینکه کشاورزی و باغداری با زندگی بسیاری از مردم استان عجین شده است ،گفت: این در حالی است که متاسفانه قیمت تمام شده این محصول بالا بوده و باید در کاهش قیمت تمام شده محصولات کمک کرد.صفرزاده درپایان اظهار داشت: باید از ظرفیت قانون‌گذاری در کشور استفاده کرده و برای کمک به بخش صادرات سیب اقدام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اطلاعات، تاریخ انتشار 7 آبان 96، شماره: 26854


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین