پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
امیر قطر می گوید: عربستان سعودی و متحدانش در تلاش برای «تغییر نظام» در قطر هستند.

شعارسال: تمیم بن حمد آل ثانی گفت: عربستان سعودی و متحدان عرب آن در سایه ادامه بحران ایجاد شده در منطقه خلیج (فارس) برای سرنگونی دولت و نظام قطر تلاش می کنند و این کاملا مشخص است.

امیر قطر اظهار داشت: تاریخ به ما نشان می دهد و به ما یاد می دهد که عربستان سعودی و متحدان عرب آن سال ۱۹۹۶ بعد از آن که پدر من امیر قطر شد نیز برای تغییر نظام در این کشور تلاش کردند.

امیر قطر تاکید کرد: آنها استقلال قطر و شیوه ای را که ما در پیش گرفته ایم و موضع ما در قبال کشورهای منطقه را دوست ندارند و بر نمی تابند.

بن حمد آل ثانی خاطرنشان کرد: ما خواهان آزادی بیان برای ملت های منطقه هستیم. آن ها ( عربستان سعودی و متحدان عرب آن ) خواهان آزادی بیان نیستند و آن را تهدیدی برای خود می دانند.

امیر قطر درباره علت محاصره کشورش گفت: آنها استقلال ما را دوست ندارند.

امیر قطر گفت: بیش از نود درصد کالاهای ما شامل مواد غذایی و دارو از راه زمینی می آمد و این بسته شد. دانشجویان از این کشورها اخراج شدند. بیماران از بیمارستان ها اخراج شدند.

چارلی رز مجری برنامه ۶۰ دقیقه سی بی اس پرسید، بنابراین به قطری ها دستور داده شد به کشورشان بازگردند.

چارلی رز گفت در مصاحبه اوایل این ماه امیر قطر به ما گفت: وی نمی دید که محاصره در راه است.

امیر قطر گفت: چارلی این یک شوک بود زیرا چند هفته قبل از آن ، همه ما با یکدیگر در یک اتاق از جمله با حضور رئیس جمهور ترامپ دیدار داشتیم و ما درباره تروریسم و حمایت مالی از تروریسم گفتگو کردیم و هیچ کسی از آن کشورها ابراز نگرانی نکرد. هیچ کس به من چیزی نگفت.

چارلی رز گفت منظور شما نشست ریاض است که رئیس جمهور در آنجا بود؟

امیر قطر گفت: دقیقا

چارلی رز پرسید : هیچ کس دلیلی ارائه نکرد که قصد دارد علیه شما حمله (همین محاصره) انجام دهد؟

امیر قطر گفت: هیچ چیزی وجود نداشت بلکه برخلاف آن بود. ما از یکدیگر تمجید کردیم و با هم خندیدیم و درباره نحوه حل این تروریسم که تهدیدی علیه جهان است، صحبت کردیم.

چارلی رز پرسید شما فکر می کنید این کارها برای چیست زیرا این مناقشه ای است که قدرت بسیاری برای برهم زدن منطقه دارد. آنها به چه منظوری این کار را انجام می دهند؟

شیخ حمد گفت: آنها استقلال ما را دوست ندارند. آنها نحوه تفکر و دیدگاه ما را در خصوص منطقه را دوست ندارند. ما خواهان آزادی بیان برای مردم منطقه هستیم و آنها این را دوست ندارند. بنابراین آنها فکر می کنند این تهدیدی برای آنها است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار: 8 آبان 1396 ، کدخبر: 388544 ، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین