پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
«جک روزن» (Jack Rosen) رئیس کنگره یهودیان آمریکا در توییتی با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان، تاکید کرد سعودی ها به برقراری رابطه تجاری با رژیم صهیونیستی تمایل دارند.

 

شعارسال: رئیس کنگره یهودیان آمریکا در توییت خود نوشت: «مادامی که در عربستان بودم، دریافتم که سعودی ها خواهان مذاکره برای برقراری روابط تجاری با اسرائیل هستند.»

جویل لایدن روزنامه نگار صهیونیستی در واکنش به این توییت نوشته است: « ما (اسرائیل و عربستان) همین حالا نیز با یکدیگر روابط تجاری داریم، اما به طور مخفیانه...»
 پیش تر '«انور عشقی» ژنرال سابق سعودی و مشاور پادشاه سابق عربستان در سخنانی گفته بود: در صورتی که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) طرح ابتکار عربی را بپذیرد، ریاض روابط خود را با تل آویو عادی خواهد کرد.
پایگاه خبری ویکی لیکس نیز چندی پیش، نامه های وزارت خارجه عربستان با مهر بسیار محرمانه را که حاکی از حقایق جدید عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است، افشا و منتشر کرد. این اسناد فاش شده بیانگر مراحل نزدیک بودن ریاض و تل آویو است که با پافشاری عربستان بر طرح مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و طرح صلح عربستان در سال 2002 آغاز شد.
بر اساس گزارش ویکی لیکس، شخصیت های عربستان از سال 2006 به طور علنی از عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفتند به طوری که به گفته آنها اسرائیل نه تنها دشمن عربستان نیست، بلکه نزدیک ترین هم پیمان غیر رسمی این کشور نیز می باشد است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 5 آبان 96، کد مطلب82709809: ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین