پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مدیر سابق دستگاه امنیتی عربستان سعودی از دیدارهای پی در پی و آشکار خود با سیاستمداران اسرائیلی دفاع کرد.

شعار سال«ترکی الفیصل» شاهزاده و رئیس سابق دستگاه امنیتی عربستان سعودی از دیدارهای مکررش با سیاستمداران اسرائیلی دفاع کرد و مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره عدم تایید توافق هسته‌ای ایران را تحسین کرد.

شاهزاده سعودی در حالی از دیداهایش با سیاستمداران اسرائیلی دفاع کرد که در سمینار سیاست‌های یهودیان در مورد امنیت خاورمیانه در نیویورک حضور پیدا کرده بود.

در این نشست علاوه بر ترکی الفیصل، «افراییم حلیفی» رئیس سابق دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز حضور داشت.

شاهزاده سعودی همچنین از این که برای اولین بار است که در معبد یهودیان حضور پیدا می کند ابراز خوشحالی کرد و گفت که امیدوار است که این حضور آخرین بار نیز نباشد. وی همچنین از دیدارهای مکرر و علنی‌اش با مسئولان سابق اسرائیلی دفاع کرد.

وی خطاب به حاضران در جمع گفت: «باید با همه کسانی که اختلاف‌نظر داریم، گفت‌وگو کنیم و این به معنای آن نیست که توافق با این افراد ضروری است. به ویژه این که اگر دیدگاه مشترکی مثلا موضوع صلح در فلسطین نیز داشته باشیم.»

وی افزود: «در شرایطی که اختلافاتی میان اعراب و اسرائیلی‌ها بر سر این مساله وجود دارد، اهمیت گفت‌وگو با طرف مقابل بیشتر می‌شود».

وی همچنین توافق پنهانی کشورش با اسرائیل بر سر ایران به عنوان دشمن مشترک را رد و تاکید کرد: «ادامه مساله فلسطین، فرصت همکاری بزرگ میان اعراب و اسرائیلی‌ها را از بین برده است».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:550114، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین