پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
در اقدامی غیر منتظره و به دستور "محمد بن سلمان" ولیعهد جوان سعودی، دهها شاهزاده، وزیر و مقام دولت سعودی از کار برکنار و به اتهام فساد مالی بازداشت شدند.

شعارسال: خبر دستگیری دستکم 11 شاهزاده سعودی به همراه 4 وزیر و دهها مقام سابق این کشور شب شنبه از سوی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی منتشر شد.

از مهم ترین چهره های دستگیر شده یکی "متعب بن عبدالله" 64 ساله فرزند پادشاه فقید عربستان سعودی و دیگری "ولید بن طلال" ثروتمند ترین شاهزاده سعودی است. خبر دستگیری ولید بن طلال برای بسیاری از شرکت ها و بازارهای مالی شوکه کننده بوده است چرا که او در دهها شرکت بزرگ بین المللی سهام دارد.

"ابراهیم العساف" وزیر دارایی سابق نیز یکی از مهم ترین چهره های بازداشت شده است.

"ولید بن طلال" یکی از ثروتمند ترین افراد جهان و ثروتمندترین شاهزاده سعودی و جهان عرب محسوب می شود

دستگیری دهها شاهزاده و مقام عربستانی به اتهام فساد مالی

به گمان بسیاری از ناظران در طی ساعات گذشته، دستگیری های شنبه شب می تواند تلاشی برای تمرکز هر چه بیشتر قدرت در دست محمد بن سلمان و از سرراه برداشتن رقبای احتمالی او در داخل حاکمیت سعودی باشد.

محمد بن سلمان 32 ساله هم اینک تبدیل به متنفذترین و قدرتمندترین چهره سیاسی و نظامی عربستان سعودی شده است.

دستگیری های انجام شده با دستور کمیته مبارزه با فساد که با ابتکار محمد بن سلمان تشکیل شده صورت گرفته است. بر اساس اعلام منابع خبری سعودی، این کمیته اختیارات گسترده ای برای بازداشت و برخورد با مفسدان اقتصادی در هر سطح و مقامی را دارد.

گفته می شود از هتل سلطنتی " ریتز کارلتون " در ریاض به عنوان محل بازداشت شاهزاده ها و مقامات دستگیر شده استفاده می شود و از دیشب به دستور محمد بن سلمان پاوین مخصوص پرواز هواپیماهای خصوصی فرودگاه ریاض بسته شده است. احتمال می رود ولیعهد سعودی از بیم گریختن احتمالی افراد در لیست بازداشت دستور به بسته شدن پاویون پروازهای خصوصی فرودگاه ریاض را داده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری عصرایران، تاریخ انتشار 14آبان 96، کد مطلب:  570524 ،www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین