پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال ۳۹۱ اثر به کنگره ادبی سراسری عقیله العرب که امسال به میزبانی ارومیه برگزار می شود خبر داد.

شعار سال: حجت الاسلام محمدباقر کریمی ظهر سه شنبه در خصوص روند برگزاری این کنگره اظهارداشت: امسال برای دومین سال پیاپی، کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به میزبانی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۱ اثر ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که این میزان در مقایسه با تعداد آثار سال گذشته که ۲۰۰ اثر بود ۹۵ درصد رشد نشان می‌دهد افزود: سال گذشته این کنگره با شرکت ۸۳ هنرمند برگزار شد که امسال تعداد شرکت کننده‌ها به ۲۳۲ نفر رسیده است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره ادبی سراسری عقیله العرب گفت: ما موظف نیستیم در حوزه فرهنگ حتماً همه بخشنامه‌ها را اجرا کنیم این عشق است که ما را وادار به انجام این کارها می‌کند، احساس کردیم در آذربایجان غربی و حتی در شمالغرب کار چندان زیادی برای حضرت زینب (س) انجام نشده است و همین حس کم کاری برای حضرت زینب (س) ما را به فکر برگزاری این کنگره ادبی واداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با بیان این که در حوزه اهل بیت هیچ شعری همچون ترکی حال خوب و جذابیت ندارد افزود: این کنگره به زبان ترکی آذری برگزار و آثار دریافتی از تمام کشور بوده اما عمدتاً بیشترین آثار ارسالی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قم، اردبیل، تهران و همدان بوده است.

وی، با اشاره به برگزاری کنگره در دو بخش اصلی و ویژه گفت: این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه اختصاص به مدافعین حرم دارد چرا که نمی‌شود از ذکر مصائب حضرت زینب (س) گفت و نامی از شهدای مدافع حرم آورده نشود، جوانان مخلص ایران اسلامی که در دفاع از ارزش‌های اسلامی اسلحه به دست گرفته و به دفاع از حریم زینبی رفته‌اند، در دفاع از اهل بیت و ایران اسلامی امنیت را به مملکت ما به ارمغان می‌آورند، باید یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به چاپ آثار برتر کنگره در قالب کتاب، ادامه داد: برای نذر حضرت زینب (س) این کنگره را برگزار می‌کنیم و نباید به عنوان تکلیف اداری به این کار بنگریم چرا که هیچ تکلیفی بر ما نبوده است.

وی با اشاره به داوری آثار توسط شعرای برجسته استان گفت: آقایان سلیمان پور، میلانی و طلعت داوران این کنگره از شاعران توانمند استانمان هستند و برای نفرات برتر جوایز نفیسی در نظر گرفته شده که نفر اول هشت میلیون ریال، نفر دوم شش میلیون ریال و نفر سوم در بخش اصلی سهمیلیون ریال جایزه دریافت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: جوایز نفرات برتر در بخش ویژه نیز به ترتیب شش میلیون ریال، پنج میلیون ریال و سه میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 4130501 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین