پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
دهمین کنگره دوسالانه آسم و آلرژی با حضور پزشكان فوق‌تخصص، متخصص و دانشجويان پزشكي در شيراز آغاز به‌‌كار كرد.

شعارسال : دبیر اجرایی دهمين دوسالانه آسم و آلرژي، چهارشنبه 6 آبان در مراسم افتتاحيه اين كنگره، گفت: هدف اصلی اين برنامه علمي، آشنایی با تازه‌های آسم، آلرژی و نقص ایمنی است.

دکتر حسین اسماعیل‌زاده خاطرنشان كرد: 120 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که 65 مقاله به صورت سخنرانی و 57 مقاله به‌شكل پوستر طي 2 روز برگزاري كنگره ارائه می‌شود.

وي خاطرنشان كرد: هشت پنل تخصصي در این کنگره برگزار مي‌شود كه اختصاص به طرح موضوعات چالش برانگیز آسم و آلرژي دارد و در آن متخصصان اين رشته‌ها، آخرين دست‌آوردهاي علمي را به بحث و تبادل نظر مي‌گذارند.

دبير دهمين كنگره آسم و آلرژي با يادآوري اينكه اين رويداد علمي ميزبان 2 ميهمان خارجي از كشورهاي ژاپن و اسپانيا است، گفت: پروفسور بلانکا جزو ده نفر اول در آلرژی‌های دارویی جهان است.

اسماعيل‌زاده خاطرنشان كرد: شیوع آلرژی بینی 25 درصد و شیوع آسم در بزرگسالان 15 درصد و در کودکان 28 درصد است.

حسام‌الدین نبوی‌زاده، دبیر علمی دهمين کنگره آسم و آلرژي نيز گفت: یکی از فعالیت‌های انجام شده برای پربار کردن کنگره استفاده از دستاورد سایر کنگره‌ها بود و در اين راستا ضمن تماس با دبیرخانه کنگره یاکی، به عنوان معتبرترین کنگره آسم و آلرژی دنیا، مجوز استفاده از پوسترهای آنان در دوسالانه گرفته شده است.

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران نیز در این مراسم گفت: آسم یک سندرم پیچیده است که می‌تواند به شکل ارثی نیز به افراد انتقال پیدا کند و به دلیل آن که در هر بیمار شکل متفاوتی دارد بیماری منحصر به فردی محسوب می‌شود.

دكتر مصطفی معین، گفت: احتمال به ارث بردن آسم از مادری که دچار این بیماری است پنج برابر بیشتر از پدر مبتلا به آسم است.

به گزارش ايسنا، كنگره دوسالانه آسم و آلرژي كه از امروز در شيراز آغاز به‌كار كرده است، تا روز هشتم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا" استان فارس ، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 948-376-5 : www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین