پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
دبیرعلمی هشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی به پیشرفت‌های كشوردرزمینه بیماری‌های نقص ایمنی اشاره كرد وگفت‌:ایران یكی از 15 كشور برتر در حوزه تولید علم در درمان بیماری‌های نقص ایمنی است.

شعارسال: دكتر نیما رضایی روز شنبه در حاشیه هشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی در جمع خبرنگاران افزود: ایران درمنطقه خاورمیانه به‌عنوان قطب درمان بیماری نقص ایمنی شناخته می‌شود و به همراه ژاپن دو كشور معتبر در این حوزه هستند.

وی به اقدامات علمی و پژوهشی در كشور اشاره كرد و گفت: بیش از 500 مقاله علمی در زمینه نقص ایمنی در كشور تهیه شده كه آنها در مجلات بسیار معتبر چاپ شده‌اند.

رضایی به همكاری بسیار مناسب محققان ایرانی با صاحبنظران خارجی و مشاركت در طرح‌های این حوزه اشاره كرد و گفت: از یك دهه قبل مراودات خوبی با محققان غیرایرانی صورت گرفته و مشاركت در كشف 10 ژن حاصل مراودات با محققان خارجی است.

رضایی اظهار كرد:‌ كارهای آموزشی و پژوهشی انجام شده كمك بسیار خوبی در تشخیص به موقع بیماران خواهد بود. اگر بتوانیم بیماران مبتلا به نقص ایمنی اولیه را به موقع شناسایی ودرمان مناسب را شروع كنیم، كودكان را از عوارض متعددی نجات خواهیم داد.

وی به تعداد بیماری‌های شناسایی شده در این زمینه اشاره كرد و گفت: تا سال گذشته 250 نوع بیماری در این زمینه در دنیا شناسایی شده كه این تعداد در سال جاری به 300 نوع بیماری رسیده است.

رضایی بر لزوم به روزرسانی اطلاعات و معلومات كادر پزشكی و خانواده‌ها تاكید كرد و گفت: این موضوع سبب می‌شود تا بیماری‌ها بهتر شناسایی و درمان مطلوب‌تری در اختیار بیماران قرار گیرد.

دبیر علمی هشتمین كنگره بین‌المللی نقص ایمنی به شیوع این بیماری در دنیا اشاره كرد و گفت: تعداد ابتلایان این بیماری در دنیا، یك در 2هزار تا یك در 10 هزار نفر اعلام شده اما در كشور ما با توجه به ازدواج فامیلی پیش‌بینی می‌شود این تعداد بیشتر باشد.

وی اظهار كرد: بر اساس آمار بیمارستانی بیش از دو هزار بیمار در كشور شناسایی شده‌اند اما این تعداد همه بیماران نیستند و برخی از آنها قبل از مراحل درمانی با عفونت شدید فوت می‌كنند و این افراد شناخته نمی‌شوند.

*راه اندازی شبكه‌ بیماری‌های نقص ایمنی

رییس هشتمین كنگره بین المللی نقص ایمنی نیز از راه اندازی شبكه بیماری های نقص ایمنی در ایران در سال جاری خبر داد و گفت: سیستم ارجاع بیماران و ایجاد آزمایشگاههای منسجم از مهمترین محورهای این شبكه می باشد.در این شبكه تمام متخصصان می‌توانند به‌صورت آنلاین بیماران مبتلا به نقص ایمنی را ثبت كنند.

دكتر اصغر آقامحمدی افزود:این موضوع این امكان را برای ما مهیا می‌كند كه تشخیص و درمان بیماری‌های نقص ایمنی را زودتر و راحت‌تر انجام دهیم.

وی در ادامه به تعامل و همكاری مناسب دانشگاههای معتبر اشاره كرد و گفت: با خیلی از كشورهای اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، ایتالیا و سوئد همكاری های بسیار نزدیكی در زمینه پروژه ها و مقالات داریم .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1395، کدخبر: 82045649: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین