پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به کاهش 68 درصدی قدرت خرید بازنشستگان در طول دولت های نهم و دهم گفت: در طول 4سال گذشته توانسته ایم حدود 24 درصد از این موضوع را جبران کنیم.

شعارسال: محمود اسلامیان با اشاره به مشکلات صندوق بازنشستگی کشوری اظهارداشت: در حال حاضر تمامی صندوق های بازنشستگی با مشکلات جدی از جمله کسری بودجه مواجه هستند و صندوق بازنشستگی کشوری نیز با همین مشکلات روبرو است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشورری با اشاره به انجام پژوهشی در رابطه با مشکلات این صندوق توضیح داد: کار مطالعاتی در صندوق انجام و ابعاد مختلف چالش های صندوق واکاوی شده است که طی آن متوجه شدیم صندوق ها یکی از صندوق ها یکی از چالش های بزرگ کشور هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم قبل از آنکه مدیریت مجموعه صندوق بازنشستگی سخت و غیرممکن شود، این اراده در سطح کشور ایجاد شود تا بحران صندوق های بازنشستگی در مسیر اصلاح قرار گیرد. ضمن اینکه در دولت و مجلس این فضا فراهم شده و راهکارهای حل مشکل صندوق پیشنهاد شده است.

اسلامیان با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری حقوق یک میلیون و 300 هزار بازنشسته را پرداخت می کند، گفت: بخشی از این بازنشتسگان فرهنگی، اساتید دانشگاه و مسئولان قوه قضائیه هستند که سالها به کشور خدمت کردند اما قدرت خرید این افراد در دولت نهم و دهم 68 درصد کاهش پیدا کرد چرا که تورم بالا بوده و افزایش حقوق با تورم صورت نگرفته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته، دولت تورم را کاهش داد و هم اینکه دو هزار و 200 میلیارد نیز به اعتبارات صندوق کمک کرده است. امیدواریم در بودجه سال 97 نیز کسری دیده شود و جبران آن ضایعه دیده شود هر چند که دولت یازدهم مقصر آن ضایعه نبوده است.

وی یادآور شد: در طول 4 سال گذشته توانسته ایم حدود 24 درصد از کاهش 68 درصد قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم و سال آینده هم بخشی از آن جبران خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب:679148 ،www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین