شعار سال: مهلت بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری 31 مرداد به پایان رسید و این صندوق پس از برگزاری مناقصهای مجددا با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ طبق روال سال گذشته به صورت حق العمل کاری و کارمزدی همکاری خواهد کرد.
در مقایسه با سال گذشته در قرارداد جدید، سقف برخی تعهدات از جمله سقف تعهدات بیماریهای فوق تخصصی و بیماریهای صعب العلاج از 15 به 17 میلیون تومان، بستریهای عمومی و بستریهای طبی وخدمات سرپایی از هفت میلیون و 500 هزار به هشت میلیون و 500 هزار تومان، خدمات تشخیص سرپایی به 650هزار تومان، خدمات آزمایشگاهی به 320 هزار تومان و اعمال مجاز سرپایی از 300هزار به 350 هزار تومان افزایش یافته است و خدمات رادیوگرافی که در قراردادهای سنوات پیش در تعهد بیمه نبود با سقف 150 هزارتومان به فهرست تعهدات اضافه شده است.
طبق بخشنامه ابلاغی بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی، بیمه تکمیلی برای تمام بازنشستگانی که در سال گذشته تحت پوشش نبودند به طور خودکار تمدید می شود، اما بازنشستگانی که مایل به دریافت خدمات بیمه تکمیلی نیستند می توانند تا 15 آبان ماه با مراجعه به ادارات بازنشستگی نسبت به حذف این خدمت برای خود و یا افراد تحت تکفلشاناقدام کنند.
همچنین آن دسته از بازنشستگانی که در قرارداد سال گذشته حضورنداشتند، میتوانند تا 15 آبان نام خود و افراد تحت تکفلشان را وارد لیست کرده و تحت پوشش قرار دهند.
فرزانه، نماینده تام الاختیار مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ در قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری درباره نحوه حذف و اضافه در قرارداد جدید گفت: بیمه شده اصلی برای اضافه کردن و یا حذف اسامی به لیست بیمه باید به ادارات بازنشستگی مربوطه خود مراجعه کنند، ملاک ما برای ارائه خدمات به بیمهشدگان این قرارداد لیست بیمهای است که صندوق بازنشستگی کشوری در اختیار آتیهسازان حافظ قرار میدهد. پس از اینکه صندوق بازنشستگی اسامی را در سامانه خود به روز کرد و آن را در اختیار آتیه سازان قرار داد شرکت نیز این اطلاعات را از طریق سیستم فنآوران در اختیار شعب قرار میدهد تا مورد استفاده قرار گیرد.
فرزانه ادامه داد: البته بیمهشدگان از طریق مراجعه به سایت www.cspf.ir که متعلق به سازمان بازنشستگی کشوری است نیز میتوانند جزئیات لیست بیمه افراد تحت پوشش خود را مشاهده کنند و چنانچه تغییراتی در اسامی افراد تحت تکفلشان رخ داده از طریق این سایت مطلع شوند و نسبت به تغییرات مورد نیاز اقدام کنند.
وی همچنین مدارک مورد نیاز برای اضافه شدن افراد به لیست بیمه رااعلام کرد و گفت: گواهی کفالت، گواهی از کار افتادگی، کپی صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه شده اصلی، کپی صفحه اول شناسنامه فرزندان که قرار است به لیست بیمه اضافه شوند، کپی کارت ملی کلیه افراد، گواهی اشتغال به تحصیل، احکام برقراری اولیه حقوق در خصوص بازنشستگان جدید و پرینت سامانه بیمه تکمیلی درمان با قید تاریخ روز مورد نیاز است واین مدارک باید حضوری به شعب ارائه شود تا پس از پر کردن فرم اظهارنامه توسط بازنشسته، شعبه بر اساس این مستندات تغییرات لازم در سامانه را ایجاد و ثبت کند.
با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 23 شهریور 1396، کد مطلب: 96062212951: www.isna.ir