پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد کل پرونده‌های توانبخشی(خانواده معلول) در استان 23 هزار و 156 عدد، تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی پنج هزار و 330 نفر بوده که بیشترین معلولیت‌ها، معلولیت جسمی و حرکتی است.

شعارسال: علیرضا وارثی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه متولی در سلامت اجتماعی و یک مؤسسه دولتی و تخصصی است که از یک جمعیت طفل شیرخوار بی‌سرپرست، تا یک سالمند ناتوان و آسیب‌های اجتماعی، انحراف و اعتیاد و طلاق، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات اجتماعی عرضه می‌کند.

وی افزود: در استان قزوین تعداد دو هزار و 317 نفر زنان سرپرست خانوار، 99 هزار نفر با خانواده، یک هزار و 719 نفر زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، 347 تن کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت اداره‌کل بهزیستی استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: تعداد کل پرونده‌های توانبخشی(خانواده معلول) در استان 23 هزار و 156 عدد، تعداد معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی پنج هزار و 330 نفر بوده که بیشترین معلولیت‌ها، معلولیت جسمی و حرکتی است.

وارثی مطرح کرد: پنج هزار نفر افراد تحت حمایت در خدمت مشاوره ژنتیک قرار دارند و همچنین تأمین مسکن خانواده‌های معلول و نیازمند و کل واحدهای در دست احداث سه هزار و 531 و واگذار شده 1619 واحد است.

این مسؤول عنوان کرد: این اداره‌کل حمایت مالی از 430 دانشجو در استان قزوین داشته است و همچنین برای مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج هم نزدیک به 600 میلیون تومان هزینه شده و تا کنون دو هزار و 100 نفر به پنج مرکز مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته، 3.8 درصد ازدواج نسبت به طلاق بوده و سه هزار و 730 فقره پرونده ارجاعی از سازمان‌های قضایی داشتیم که 20 درصد منجر به سازش شده است.

وارثی با اشاره به حوزه اعتیاد و خدمات‌رسانی به این حوزه عنوان کرد: در حوزه اعتیاد هم 22 مرکز اقامتی اقدام به نگهداری افراد متجاهر کرده و تأسیس کمپ بانوان هم از دیگر اقدامات در دستور کار اداره‌کل بهزیستی استان است.

وی مطرح کرد: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، پایش ملی خانوار صورت گرفت که از سال 94 تاکنون مصرف سیگار در استان 12.6 دهم درصد، قلیان 13.52، و مشروبات 4.65 بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خواستار توجه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب لوایح حمایت از حقوق معلولان با اعتبارات مربوطه شد و افزود: امیدواریم این اعضا، تصویب لوایح حمایت از حقوق نوجوانان و امکان حضور مداخله مددجویان به منظور کاهش کودک‌آزاری را انجام دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13آبان1396، کدخبر: 13960813000201: www.qazvin.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین