پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه خدمات رسانی مددجویان در بستر دولت همراه منجر به افزایش شفاف سازی و رضایتمندی می شود.

شعار سال: انوشیروان محسنی سه شنبه شب در مراسم افتتاح سامانه خدمت رسانی مددجویان در بستر دولت همراهUSSD با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات، ارتباطات در حوزه بهزیستی گفت: چنانچه کشوری از این فناوری بهره مند نشود آن کشور دچار عقب ماندگی و کاهش راندمان کاری خواهد شد.

محسنی افزود: گسترش این تکنولوژی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و منجر به افزایش شفاف سازی، دسترسی، پاسخگویی و رضایتمندی و همچنین فراگیر شدن فناوری شد.

معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی افزود: عصر امروز عصر تکنولوژی و ارتباطات است که باید خود را در مسیر رشد و تکنولوژی قراردهیم در غیر این صورت موجب عقب ماندگی جامعه می شود که این همایش فرصتی برای کسب دستاورد علمی است تا در زمینه اقدام و عمل موفق باشیم.

وی بیان کرد: اگر از جهان امروز عقب بمانیم از پیشرفت جا می مانیم و یا اثربخشی و کارکرد عملکرد ما کاهش می یابد که فکر دولت الکترونیک و ساماندهی مدیریت دولتی جهت اثربخشی شفاف سازی نقش مهمی دارد که سازمان بهزیستی کشور در توسعه تکنولوژی و داده های جدید خود را وفق داد.

محسنی اظهار داشت :کاهش آلودگی زیست محیطی،کاهش رفت و آمد برای افراد از مزایای فناوری اطلاعات ارتباطات و تحول اداری است که باید نسبت به تولید اطلاعات و شواهد دقت شود و کارها روان سازی شود تا از گسترش تکنولوژی و تجهیز کردن اطلاعات و ارتباطات جهت خدمات مطلوب استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ضرورت، ایجاب می کند که سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو باشد، مخصوصا بحث تحول اداری و بحث استفاده از ابزارهای روز و توسعه فعالیت های مربوط به آی تی در سازمان های بهزیستی که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت:با آنکه پیشگیری از معلولیت از وظائف بهزیستی نیست اما تلاش می کنیم با این اطلاعات و آماربه سیاست گذاری درست برسیم و نقشه راه را به درستی عمل کنیم.

دکتر محسنی بندپی از رونمایی سامانه خدمت رسانی مددجویان در بستر دولت همراه«USSD » خبر داد و اظهار داشت : سامانه خدمت رسانی مددجویان در بستر دولت همراه برای پایش مستمر خدمات و وضعیت مددجویان هم از طریق بهزیستی و هم توسط خود مددجو فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: مزیت این طرح روش های دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشی های همراه غیر هوشمند، ایجاد زیر ساخت مناسب برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات است.

دکتر محسنی افزود سامانه استعلام مددجو(ussd) ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی است که مددجویان بهزیستی می توانند با شماره گیری#۱۲۳*۴* از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.

در ادامه دکتر اشتریان دبیر کمیسیون امور اجتماعی دولت الکترونیک گفت: اطلاعات و داده ها جزء ثروت ملی و انحصاری جامعه است که باید از آن استفاده درست شود و مفهوم آن را به درستی نهادینه کنیم.

دکتر اشتریان افزود: دانش مدیریتی،زیستی و پزشکی و دیگر دانش ها غنی می شود که با سطوح دسترسی می توان پژوهشگران و دانشمندان از این آمارو اطلاعات جهت تحلیل و آنالیز استفاده کنند.

وی تصریح کرد:وظیفه ملی ماست تا به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات بپردازیم و همچنین برای توسعه باید اخلاق حرفه ای و شرافت کاری را در سازمان افزایش دهیم که یکی از اشکالات، نداشتن تعامل ارائه اطلاعات از سایر دستگاها با این نهاد است که این امر باید میان دستگاهای اجرایی نهادینه شود.

دکتر اشتریان گفت: مفهوم جدید عدالت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات در دسترس بودن و دسترس پذیر بودن اطلاعات مددجویان بهزیستی است که در برنامه ششم این امر اجرا می شود.

وی بیان کرد: جمع آوری اطلاعات و آمار از حالت سنتی خارج شده و نوین شده که بدانیم علاوه بر فعالیتهای حوزه توانمندسازی مددجویان به این امرمهم در دسترس بودن توجه کنیم و در زمینه دولت الکترونیک همه ما مسئول هستیم که باید به معماری اطلاعات،معماری داده و معماری سازمانی توجه شود.

دبیرکمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک گفت: یکی دیگر از مشکلات امروز ما عدم شفافیت لازم دادهاست که در حوزه سیاست گذاری باید نسبت به پالایش دادها حساس باشیم.

گفتنی است دراین همایش از دو سامانه خدمت رسانی مددجویان در بستر دولت همراه«USSD » و مجوز استفاده از بانک اطلاعات سازمان برای شرکتهای هواپیمایی رونمایی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب: 4131122 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین