پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تسهیلات خود‌اشتغالی با درصد پایین از برنامه‎های بهزیستی برای حل مشکلات نابینایان است.

شعار سال: امید قادری با اشاره به 23 مهر ماه روز جهانی عصای سفید، اظهار داشت: در راستای حل مشکلات معلولان نابینا ارائه تسهیلات خوداشتغالی با درصد پایین از برنامه‌های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود سه هزار و 796 نابینا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 400 نفر از مددجویان نابینا تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه وسایل کمک توانبخشی دریافت کرده‌اند.

قادری با اشاره به خدمات ارائه شده به نابینایان از سوی بهزیستی، عنوان کرد: خدمات حمایتی اجتماعی، فرهنگی، کمک هزینه ازدواج، اشتغال، مسکن، وسایل کمک توانبخشی و کمک های غیر مستمر از جمله این خدمات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 185 نابینا در استان کرمانشاه از مستمری ماهیانه برخوردار هستند، بیان کرد: با تشخیص و نظر کمیسیون پزشکی و پس از انجام مراحلی از سوی سازمان بهزیستی به این افراد مستمری پرداخت میشود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود بیش از 70 ورزشکار موفق نابینا در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر بهزیستی استان کرمانشاه در زمینه تحصیلی به تعداد 130 دانش آموز و 73 دانشجوی روشندل خدمات ارائه میدهد.

قادری با اشاره به اینکه کم‌بینایان گروهی از معلولان هستند که دارای استعداد و ظرفیت بی‌پایان بوده و در صورت بهره‌مندی از امکانات مناسب و آموزش صحیح در رده افراد توانمند و مستقل قرار می‌گیرند، اظهار کرد: برای حل مشکلات تمامی معلولان ازجمله نابینایان نیاز به همکاری بین بخشی ضرورت است و باید همه سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم داده تا مشکلات معلولان از جمله نابینایان حل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مناسب‌سازی با شهرداری‌های استان در زمینه احداث مسیر نابینایان در اماکن و معابر شهری گفتگوهایی صورت گرفته است، گفت: منظور از مناسب‌سازی فقط برداشتن موانع محیطی نیست، بلکه حذف کردن هر آنچه در محیط مانع دسترسی نابینایان می شود را نیز شامل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1546979:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین