پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خوزستان گفت: نزدیک به ۱۰ هزار فرد روشندل و معلول چشمی در استان خوزستان وجود دارد.

شعار سال: با حضور جمعی از مسئولان و روشندلان جشن عصای سفید به مناسبت روز ملی نابینایان در اهواز برگزار شد.

سید غلام‌علی جعفری در این مراسم اظهار داشت: در فرهنگ سازی تعامل با نابینایان و انتقال مشکلات نابینایان برای معرفی استعدادهای این افراد اصحاب رسانه باید کوشا باشند 90 درصد اختلالات بینایی در جوامع توسعه نیافته و یا درحال توسعه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به استعدادهای فراوان این افراد، افزود: نه الی 10 هزار فرد روشندل و معلول چشمی در استان وجود دارد و 249 نفر از افراد روشندل در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خوزستان بیان کرد: از جانب خودم سایر مسئولان را به بازنگری نسبت به رعایت حقوق این عزیزان دعوت می‌کنم و از مسئولان مربوطه در شهرداری و حوزه مسکن خواستارم تا بیشتر به حقوق افراد روشندل توجه کنند.

همچنین در این برنامه علی زهیری رئیس انجمن نابینایان استان خوزستان اظهار داشت: انجمن نابینایان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و لوزان سوئیس قرار است که از سایر افراد انجمن خون گیری کند و نمونه خونی آن‌ها برای درمان‌های ‌ثانویه تحت آزمایش قراردهد تا شاید پایانی برای بیماری‌های چشمی باشد.

جشن روز عصای سفید در اهواز

جشن روز عصای سفید در اهواز

جشن روز عصای سفید در اهواز

جشن روز عصای سفید در اهواز

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 1547947، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین