پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در طول سه سال پیاپی بطور متوسط 45 هزار اشتغال حمایت شده برای مددجویان این سازمان در کشور ایجاد شده است.
شعارسال: رئیس سازمان بهزیستی گفت: در طول سه سال پیاپی بطور متوسط 45 هزار اشتغال حمایت شده برای مددجویان این سازمان در کشور ایجاد شده است.

محسنی بندپی روز چهارشنبه در پنجمین گردهمایی فرماندهان نیروی مقاومت بسیج سازمانها، صندوقها، بانکها و ادارات استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: به همین منظور مجلس شورای اسلامی در تبصره 16 قانون بودجه امسال 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داد.

وی در ادامه به تکالیف تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سازمان بهزیستی در حوزه رسیدگی به آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی شرایطی را برای جامعه فراهم کرده که رهبر معظم انقلاب دو سال پیاپی گزارش مبنی بر آمار و شاخصها را از مسئولان طلب می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: این سازمان فرمایش رهبر معظم انقلاب را در اقدامات خود به کار برده و رویکرد مقابله با آسیبهای اجتماعی در بهزیستی نهادینه شده است.

وی گفت: گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد، استقرار گروههای اجتماع محور در همه نقاط و ارتقا کیفیت خدمات از برنامه های شاخص سازمان بهزیستی در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی است.

محسنی بندپی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد بطور ویژه دو گروه کودکان و زنان در اولویت قرار گرفته و در این زمینه برای نخستین بار مرکز بازتوانی مادر و کودک در تهران گشایش یافت.

وی ادامه داد: طلاق در جامعه رشد فزاینده ای داشته و 47 درصد طلاق در کشور در پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می افتد. این مساله باعث افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار شده که در برابر مسائل اقتصادی آسیب پذیر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: به همین خاطر 'طرح ثبت الکترونیکی طلاق' در مشهد اجرا و سبب کاهش طلاق در این شهر شد. این طرح در پنج شهرستان دیگر خراسان رضوی و همچنین 11 استان کشور که میزان طلاق در آنها زیاد بود نیز امسال اجرایی شد.

وی بر کار جهادی، علمی و تخصصی عمل کردن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید و بیان کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که نباید فکر انتزاعی داشت بلکه باید با رویکرد علمی به آسیبهای اجتماعی نگاه کرد. اینکه پنج درصد افراد بین 15 تا 64 سال در کشور دچار اعتیاد هستند تضمینی برای این نیست که نزدیکان و وابستگان ما دچار اعتیاد نباشند.

او افزود: ترویج کار علمی، توجه به خیر جمعی و ترویج فرهنگ بسیجی باید در جامعه گسترش یابد. در سازمان بهزیستی باید شرایطی فراهم کرد که فرصتهای برابر را برای کسانی که به دلیل فرصتهای نابرابر دچار آسیب شده اند ایجاد نمود.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: همبستگی در بین نیروهای مقاومت بسیج در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ما را در عمل به فرمایش رهبری مبنی بر کنترل رشد و مهار آسیبهای اجتماعی یاری می کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 26 مهر 1396، کدخبر: 82700208، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین