پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ با اشاره به روند رو به تهدید کوچک شدن اراضی کشاورزی،گفت: تحقق امنیت غذایی و به‌ صرفه کردن اقتصاد کشاورزی از معبر خرد شدن اراضی نمی‌گذرد.
شعار سال: نادر علیزاده اظهار کرد: در کشور ۱۳۶۰ تعاونی تولید روستایی در بخش کشاورزی وجود دارد. همچنین در سطح کشور و در حوزه تشکل‌های کشاورزی ۳۰ شرکت سهامی زراعی و ۶۱ اتحادیه شرکت های تعاونی تولید استانی و شهرستانی وجود دارد که بیش از سه میلیون هکتار اراضی کشاورزی در اختیار کل این تشکل‌ها قرار دارند.

*وجود ۱۳۶۰ تعاونی تولید روستایی در بخش کشاورزی
مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ از تشکل‌های فعال بخش کشاورزی به ویژه شرکت‌های تعاونی تولید با هدف یکپارچه‌سازی و یکجا‌کشتی به عنوان پایه‌گذار بستر مناسب اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی نام برد.

علیزاده با اشاره به کوچکی اراضی متعلق به هر کشاورز در کشور به روند خرد شدن اراضی طی سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: اگر می‌خواهیم در راستای تحقق امنیت غذایی و اقتصادی کردن بخش کشاورزی حرکت کنیم، از طریق خردشدن اراضی میسر نخواهد شد و چاره‌ای جز ایجاد تشکل‌های منسجم، یکپارچه سازی اراضی و کشت یکجا با مدیریت مناسب نداریم.

وی از افزایش بهره‌وری، افزایش منابع تولید و درآمد بهره‌برداران به عنوان مهمترین اهداف نظام بهره‌برداری یاد کرد و افزود: ساماندهی اراضی خرد و پراکنده، افزایش کارایی و اثربخشی نظام‌های بهره‌برداری موجود و توسعه کشاورزی صنعتی برای برخورداری حداکثری بهره‌برداران از ارزش افزوده محصولات کشاورزی و تکمیل زنجیره از دیگر اهداف نظام بهره‌برداری است.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری‌ سازمان‌ مرکزی تعاون روستایی ساماندهای و توانمند‌سازی الگوهای موجود نظام بهره‌برداری، ساماندهی شرکت‌های تعاونی تولید و سهامی زراعی غیرفعال و زیان‌ده و توسعه نظام‌های بهره‌برداری از طریق ایجاد تشکل‌ها در این حوزه از مهمترین برنامه‌های کلی نظام‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی ایران است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت کشاورزی،منابع طبیعی و محیط زیست، تاریخ انتشار 11 مهر 1394،کد مطلب - www.iann.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین