پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان گفت: طرح «روستا تعاون» در یک هزار روستای کشور اجرا می شود که سهم دامغان در این طرح ملی ۱۰ روستا است.

شعارسال: محمود پورمعظمی شامگاه یکشنبه در نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان دامغان به میزبانی بخشداری، ضمن بیان اینکه فرآیند اجرای طرح روستا تعاون در شهرستان به شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مورد هدف ابلاغ شده است، بیان کرد: در بعضی از روستاهای دامغان با شکل گیری تعاونی ها در حوزه پتانسیل های سرمایه گذاری بخش مورد نیاز، فعالیت های عضو گیری طرح روستا تعاون، از هم اکنون آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات ویژه به روستائیان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از مهمترین هدف اجرای طرح ملی روستا تعاون در سراسر کشور است که در دامغان نیز این طرح در حوزه اشتغال زایی بخش تعاون، پیگیری می شود.

۵۰۰ شرکت تعاونی ثبت شده در دامغان وجود دارد

رئیس اداره کار دامغان با اشاره به وجود ۵۰۰ شرکت تعاونی ثبت شده در این شهرستان، گفت: از این تعداد شرکت تعاونی ۲۵۲ شرکت فعال بوده که ۶۵ هزار و ۲۵۲ نفر عضو شرکت های تعاونی در شهرستان دامغان هستند.

پورمعظمی تصریح کرد: شرکت های تعاونی دامغان در قالب ۱۴ گرایش شامل کشاورزی، صنعت و معدن، خدماتی، فرش دستباف، تامین نیاز تولید کنندگان و مصرف کنندگان، حمل و نقل، مصرف فروشگاهی، و تامین نیاز صنوف خدماتی فعالیت دارند.

وی تعداد شرکت های تعاونی فراگیر ملی و اعتباری در سطح شهرستان را دو شرکت تعاونی برشمرد و افزود: ۲۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال میزان سرمایه گذاری انجام شده در شرکت های تعاونی ثبت شده فعال و غیر فعال در شهرستان دامغان است.

۲۰ شرکت تعاونی ویژه بانوان در دامغان به ثبت رسیده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان همچنین گفت: ۲۰ شرکت تعاونی ویژه بانوان در شهرستان به ثبت رسیده است که این تعداد شرکت تعاونی نقش مهم و قابل توجه ای در ایجاد اشتغال بانوان در این شهرستان داشته اند.

پورمعظمی بیان کرد: در سال جاری دو شرکت تعاونی جدید در دامغان شامل شرکت های تعاونی خدماتی و کشاورزی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته اند که این تعداد تعاونی، برای ۱۱ نفرشغل ایجاد کرده و در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار دارند.

بخش مرکزی دامغان دارای ۶۰ روستای دارای شورای اسلامی و دهیاری و ۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر جمعیت و دو شهر دیباج و کلاته رودبار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14آبان1396، کدخبر: 4135823 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین