پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه طرح "روستا تعاون" در روستاهای یزد اجرایی می‌شود، گفت: ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد بیکارند.

شعار سال: محمدحسین ریاحی ظهر سه شنبه در دیدار مشاور وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بیکاری در استان یزد 12.8 درصد است، اظهار داشت: این میزان در حالی است که میزان بیکاری در کشور به صورت میانگین 12 و 4 دهم درصد است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه البته در تابستان سرانه بیکاری در یزد به 12 و چهار دهم درصد رسید و با میانگین کشوری برابر شد، تصریح کرد: در بخش فارغ اتحصیلان، سرانه بیکاری در یزد 18 و در کشور 18 و نیم درصد است که وضعیت استان یزد در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

ریاحی ادامه داد: برنامه ملی ایجاد اشتغال را در قالب برنامه فراگیر دنبال کردیم و بر مبنای بخش‌های اقتصادی منطبق بر رسته‌های توسعه‌ای استان، اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی توجه به حوزه خدمات را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه استان یزد در زمینه تامین منابع آب با مشکلاتی روبرو است، رویکرد ما در حوزه بخش خدمات است و می‌توانیم در این حوزه اشتغال خوبی ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتمایع استان یزد افزود: رسته فناوری اطلاعات، گردشگری و توجه به مباحث میراث فرهنگی از جمله مواردی است که در این راستا نقش بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال را بر عهده دارند.

وی در ارتباط با جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، گفت: براساس ظرفیت‌هایی که روستاهای مختلف دارند، نقاطی را پیدا کردیم و سعی شده که مزیت‌های نسبی هر منطقه را مشخص کنیم.

ریاحی با بیان اینکه در این زمینه طرح روستا تعاون در استان یزد در حال انجام است که سبب تشویق روستاییان به ماندن در روستاها می‌شود، از وجود توجه ویژه به کارآفرینی در استان یزد خبر داد و گفت: اعتقاد داریم که ارزش افزوده استان یزد بالا برود و در این زمینه باید شرایطی را فراهم کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری در استان یزد فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: امروز شاهد حضور نیروهای غیربومی در استان یزد هستیم و دلیل آن دانش پایه نشدن کارخانه‌های ما و عدم بهره‌مندی آنها از تکنیک و فناوری نوین است.

وی ادامه داد: استان یزد فارغ‌التحصیلان زیادی در حوزه‌های مختلف تربیت کرده و اینکه این فارغ‌التحصیلان به دلیل نبود زمینه اشتغال متناسب با مدرک تحصیلی آن ها از یزد مهاجرت کنند اصلا شایسته نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 1561138 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین