پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۰۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج سازندگی، با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور توسعه بخش تعاونی در کشور، تفاهمنامه ای دو جانبه امضاء کردند.
شعار سال: به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ترویج فرهنگ کار تعاونی در میان بسیجیان، ساماندهی کارآفرینان بسیجی در قالب کار جمعی و تعاونی، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت هایی همچون بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، برای تامین ضمانت‌نامه های بانکی طرح های سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان و نیز همکاری در زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی واحدهای تعاونی ایجاد شده، مساعدت خواهد کرد.

سازمان بسیج سازندگی نیز بر اساس این تفاهمنامه، با تشویق بسیجیان برای تشکیل تعاونی از طریق مراکز مقاومت سپاه، کمک به تامین فضای مورد نیاز برای راه اندازی شرکت های تعاونی، عرضه محصولات تولیدی تعاونی ها در فروشگاه های تابعه و حمایت از تشکیل طرح های اقتصاد مقاومتی تعاونی در کشور، گام بردارد.

سید حمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از سوی وزارت تعاون و سردار نعمان غلامی، از طرف سازمان بسیج سازندگی، این تفاهمنامه ۳ ساله را امضاء کرده اند.

محورهای این تفاهم نامه به شرح زیر است:

- اولین گام اجرایی تعاون در تحقق شعار سال

- روحیه همکاری و کار جمعی نقطه مشترک بسیج و تعاون

- ساماندهی و سازماندهی کسب و کارها با هدف یکپارچه سازی

- توجه به روستاها با طرح روستا تعاون

- بسیج منابع و امکانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

- هدف تحقق اهداف نظام و خدمت رسانی به مردم است

- سفیران کار و تلاش در مسیر توسعه تعاون

- لزوم همکاری همه دستگاه ها در تحقق شعار سال

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 3967320، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین