پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
رئیس سازمان مدیریت استان زنجان باروهای غلط توسعه و بی‌توجهی به ارزش‌های روستایی را از مشکلات کاهش بهره‌وری خواند و گفت: تجاری‌سازی تولیدات روستاییان در زنجان مغفول مانده است.

شعار سال: شهرام طهماسبی امروز در همایش تبیین نقش و اهمیت روستا تعاون اظهار داشت: سهم اشتغال کشاورزی در روستاها 30 درصد است در حالی که ارزش اقتصادیکه خلق می‌کنند، 26 درصد است و این نشان می‌دهد که هر واحد به اندازه خود همان یک واحد هم بهره‌وری ندارد.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا اشتغال بخش کشاورزی پنج تا 15 درصد است ابراز کرد: ارزش افزوده آن‌ها بیش از سه تا چهار برابر برآورد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نگاه‌های غیراصولی به بحث توسعه را دلیل کاهش بهره‌وری خواند و گفت: نبود الگوی توسعه یکپارچه، بی‌توجهی به زیرساخت‌های لازم و فراهم نکردن ابزارها، توسعه و تعمیق فقر را در برداشته است.

وی با اشاره به اینکه تلقی درستی از بافت کارکردهای روستایی وجود ندارد تصریح کرد: با ساخت یک چهاردیواری به جای خانه‌های کاه‌گلی و تعریض خیابان‌ها تصور توسعه روستا ایجاد شده در حالی که روستاها به توجه عمیق و دقیق نیاز دارند.

طهماسبی با اشاره به اینکه تجاری کردن تولید در روستاها مغفول مانده است بیان کرد: ارزش‌های روستایی نیاز به احیا دارند و باید آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی در روستاها افزایش یابد.

این مسئول دخالت بیش از حد در روستاها و نبود مدیریت یکارچه را از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: نگاه مکانیکی به روستاها به جای ارزش‌آفرینی مشکلاتی را به بار آورده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به مطالعه و به کارگیری روش‌های علمی تأکید کرد و گفت: باید نگرش روستامحور در کنار برنامه‌های توسعه در دستور کار قرار گیرد چرا که فعالیت‌های روستا فقط به کشاورزی و دامداری اختصاص ندارد و می‌تواند مجموعه‌ای از کارها را در خود جای دهد.

وی تصریح کرد: باید تولیدات روستاییان برای تأمین خوراک خود و معیشت به محصولات صادارت‌محور با ایجاد ارزش فزوده بالا تبدیل شود و کار تیمی مورد توجه قرار گیرد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: اجرای پنج هزار طرح در راستای توسعه روستاهای کشور در دستور کار قرار دارد و 100 هزار نفر به عنوان افرا پیشرو اموزش می‌بینند.

علی قربانی، مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون نیز در این همایش اظهار داشت: اعطای تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

وی به اهداف دولت برای اجرای یک هزار تعاونی در یک هزار روستا برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اشاره کرد و گفت: اجیاد منزلت اجتماعی و اقتصادی روستاها مورد توجه قرار دارد که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها شاهد افزایش تولید و بهره‌وری صنایع تبدیلی در روستاها باشیم.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه 200 هزار میلایرد ریال برای ایجاد 67 هزار فرصت شغلی در کشور درنظر گرفته شده است ابراز کرد: در سال 96 تا به امروز 250 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های ضربتی وام ازدواج در سال 95، 100 درصد محقق شده است بیان کرد: تسهیلات مربوط به کمیته امداد و بهزیستی نیز به ترتیب 110 و 90 درصد تحقق یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1547499:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین