پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: طرح تکاپو با اولویت بندی ۱۵ رسته شغلی در صنایع خرد و کوچک در استان قزوین عملیاتی می‌شود.

شعار سال : مسعود بابایی در هشتیمن کارگروه تخصصی اشتغال که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بحث اشتغال محور اصلی فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی است که در راستای فعالیت‌ دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، با عنوان «اشتغال فراگیر» عنوان شده است.

وی افزود: در این طرح سه موضوع اصلی کاروزی، طرح تکاپو و روستا تعاون مورد بحث قرار می‌گیرد که با مدیریت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، که مقدمه‌ای برای اشتغال پایدار در حوزه‌هایی است که معافیت بیمه‌ای برای کارفرمایان طبق برنامه چهارم توسعه اتفاق می‌افتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: فلسفه اجرای این طرح براساس ظرفیت‌ها و مزیّت‌های منطقه‌ای است که تمام افرادی که دنبال اجرا، احداث و یا تأسیس طرح‌ها و نگاه‌های اقتصادی هستند، می‌توانند با استفاده از طرح تکاپو، طرح خود را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان به همراه 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای پروژه تکاپو در کشور پیش بینی شده که پس از تعیین اولویت و تصویب نهایی آن در کارگروه اشتغال می‌توانیم سهم اعتباری خود را مشخص کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: این طرح می‌تواند ضمن تحریک فضای کسب و کار به ایجاد اشتغال نیز کمک کند و ما در گام اول باید اولویت‌های خود را تعیین و قطعی کرده تا سهم خود را دریافت کنیم.

بابایی افزود: طرح تکاپو از کارهای بسیار خوبی است که عملیاتی شده که پژوهش آن سه سال طول کشیده و از اساتید بنام استفاده شده و امیدواریم به نتایج خوب برسد.

وی عنوان کرد: با انتخاب تیم تحقیقاتی در حال حاضر 15 اولویت اجرایی طرح تکاپو در استان پیش‌بینی شده که با نظر کارشناسان آن را رصد می‌کنیم.

بابایی گفت: این اولویت‌ها شامل خدمات فنی، گردشگری، صنایع دستی، کفش، بسته بندی، شیرینی سنتی، فرش دستباف و گلیم، فرآوری زیتون، فرآوری انگور، دام، طیور، صنایع تبدیلی، حمل و نقل و انبارداری، قطعات خودرو، مواد شوینده، تراش شیشه، مبلمان، خشکبار، برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با دستور استاندار مقرر شد یک سامانه بومی در استان راه اندازی شود و دستگاه‌های اجرایی مانند تامین اجتماعی، اداره کار برای راه اندازی آن مساعدت کنند.

وی گفت: این طرح در 9 استان کشور عملیاتی می‌شود که ابلاغ آن به قزوین صورت گرفته است.

بابایی در رابطه با نرخ بیکاری اظهارداشت: نرخ رشد سالانه درکشور 1.22 و در استان 1.17 درصد است و نرخ بیکاری نیز روبه کاهش است.

وی اضافه کرد:نرخ بیکاری در آبیک 9.6 درصد، الوند 15.5، آوج 10.7 درصد، در بویین زهرا 10.1 درصد، تاکستان 9.8 درصد و قزوین 12.5 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته در کشور 12.5 درصد و در استان 11 درصد بوده که روند کاهشی آن بیانگر برنامه ریزی و تلاش مسئولان برای ایجاد اشتغال بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 19مرداد 96، کد مطلب : 1487841 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین