پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
به گزارش مرکز مشاوره و مطالعاتی PWC ، با وجود افزایش تنش‌های سیاسی و بی ثباتی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، ثروت میلیاردرهای دنیا ۱۷ درصد رشد کرد و از ۵.۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به شش هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید.

شعار سال: به گزارش مرکز مشاوره و مطالعاتی PWC ، با وجود افزایش تنش‌های سیاسی و بی ثباتی‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، ثروت میلیاردرهای دنیا ۱۷ درصد رشد کرد و از ۵.۱ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ میلادی به شش هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید.

در این بازه زمانی شمار میلیاردرها هم با ۱۰ درصد افزایش به ۱۵۴۲ نفر رسید. این رشد ۱۰ درصدی معادل اضافه شدن ۱۴۵ نفر به فهرست میلیاردرهای دنیا است که بیشترین شمار آن ها در قاره آسیا به خصوص چینی بودند. برای اولین بار در طول تاریخ، شمار میلیاردرها در آسیا بیشتر از شمار میلیاردرها در امریکا است و به همین دلیل سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان سالی خاص در تاریخ دنیا ثبت شده است.

درسال گذشته ۶۳۷ میلیاردر آسیایی بودند در حالی‌که شمار میلیاردرهای اروپایی برابر با ۳۴۲ نفر و شمار امریکایی ها برابر با ۵۶۳ نفر بود. اما با وجود اینکه شمار میلیاردرهای آسیایی بیش از امریکایی‌ها است ولی هنوز سهم ثروت امریکایی‌ها بیشتر از ثروتمندان آسیایی است. درسال ۲۰۱۶، سرعت رشد ثروت میلیاردها در امریکا برابر با ۱۵ درصد بود که نسبت به متوسط سرعت رشد پنج سال اخیر ۲.۱ درصد رشد داشته است. مجموع ثروت میلیاردرهای امریکایی در سال قبل برابر با ۲.۴ هزار میلیارد دلار بود و امریکا میزبان پیرترین میلیاردرهای دنیا است.

مطالعات نشان می دهد در صورتی‌که سرعت رشد کنونی ثروت در دنیا ادامه پیدا کند تا چهار سال آینده میزان ثروت آسیایی‌ها بیش از امریکایی‌ها می‌شود.

طبق این گزارش که میزان ثروت افراد را طی بیست سال اخیر مورد مطالعه قرار داده است، ثروت این طبقه اقتصادی از مردم دنیا در همه سالها افزایشی بود و تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی ثروت میلیاردرها نسبت به سال قبل از آن رشد نکرد.

ثروتمندان دنیا پیر شده‌اند

گزارش تهیه شده توسط مرکز PWC نشان می‌دهد ثروتمندان دنیا پیر شده‌اند و ظرف سال های اتی ثروت آن ها بین فرزندان و وراث دیگرشان تقسیم می‌شود و تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از این منابع مالی عظیم به نسل بعدی منتقل خواهد شد.

در این گزارش نوشته شد: طی بیست سال آینده، میلیاردرهایی که بیش از ۷۰ سال خواهند داشت بالغ بر ۲.۴ هزار میلیارد دلار را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.انتظار می‌رود بخشی از این سرمایه‌ها هم به بنیادهای خیریه انتقال داده شود و صرف افزایش سطح رفاه عمومی شود. البته میلیاردرهای آسیایی جوان هستند و این اتفاق در این منطقه نخواهد افتاد ولی اروپا و و امریکا این دوره انتقال ثروت را تجربه می کنند.

سرمایه ها در کجا صرف می‌شود

حال این سوال مهم وجود دارد که ثروتمندان ، سرمایه‌های خود را در کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

در سالهای اخیر سهم میلیاردرهایی که منابع مالی خود را در بخش هنر و ورزش صرف می‌کنند افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۲ میلیاردرها در میان جمع‌کنندگان آثار هنری در دنیا وجود داشتند و شمار میلیاردرهایی که اقدام به خرید و راه‌اندازی موزه کردند افزایش پیدا کرد. از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در رشته‌های ورزشی، خرید باشگاه‌های ورزشی و سرمایه‌گذاری روی آن ها هم افزایش چشمگیری پیدا کرد.در سال گذشته بیشتر از ۱۴۰ کلوب ورزشی بزرگ دنیا و تیم ورزشی تحت مالکیت ۱۰۹ میلیاردر بزرگ بود که ۸۹ میلیاردر امریکایی، ۳۲ میلیاردر آسیایی و ۲۰ میلیاردر اروپایی بودند.

موسسه مطالعاتی PWC پیش بینی کرد با توجه به پایان یافتن سال‌های بحرانی اقتصاد و افزایش سرعت رشد اقتصادی در دنیا، روند رشد ثروت در دنیا در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی تسریع می‌شود و درآمد ثروتمندان هم روبه افزایش خواهد گذاشت.در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش‌های هنری و ورزشی هم بیشتر می‌شود. این روند در سال‌های بعدی تسریع می‌شود زیرا بخش بیشتری از منابع مالی در اختیار جوانان در امریکا و اروپا قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 15 آبان 96، کد مطلب: ۳۸۹۸۴۴ ، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین