پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
ولیعهد سعودی با استفاده از بیت‌المال برای همسر جدیدش کاخی به ارزش 300 میلیون ریال سعودی در شهرک النخیل خریده است.

شعار سال: محمد بن سلمان روز چهارشنبه به مقام ولایت‌عهدی پادشاه ۸۱ ساله عربستان سعودی برگزیده شد، وی دومین فرد از خاندان سلطنتی این کشور است که از زمان به قدرت رسیدن پدرش سلمان بن عبدالعزیز به این مقام منصوب می‌شود. پیش از او محمد بن نایف جایگزین مقرن بن عبدالعزیز معرفی شده بود.

این تغییرات در شرایطی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی در شرایط ریاضت اقتصادی به سر می‌برد و مردم این کشور از وضعیت معیشتی ناگواری برخوردار هستند و هر روز بر رنج و مهنتشان افزوده می شود در این میان در راس امور خاندان سعودی که از دیرباز با پترو دلار به تاراج اموال مردم عربستان مشغول بوده اند و با هدف حمایت گیری از غرب جیب دول غرب و آمریکا را پر می کنند.


خرید اعتبار با پترو دلار!
محمد بن سلمان ولیعهد جدید و وزیر دفاع عربستان سعودی هزینه های زیادی را برای موجه نشان دادن چهره خودش خرج می کند. او مبالغ زیادی را به یک شرکت فرانسوی که مالک آن شخصی یهودی تندرو است، پرداخت می کند تا پیش از ورود او به فرانسه جهت دریافت نشان ملی فرانسه، چهره‌ای مثبت از وی ترسیم کند. ناگفته نماند که جنایت های عربستان در یمن و سوریه باعث بدبینی افراد زیادی به این خاندان متجاوز سعودی شده است.

شاهزاده عرب به حساب وزارت دارای برای همسرش کاخ می خرد

ولیعهد تازه کار سعودی اخیرا با استفاده از پول‌های مردم در وزارت دارایی برای همسر جدیدش کاخی به ارزش 300 میلیون ریال سعودی (بیش از 70 میلیون دلار) در شهرک النخیل در ریاض خریده است. این در حالی است که بهای آن از 150 میلیون ریال فراتر نمی‌رفت.


ماه عسل بن سلمان با همسری جدید در پاریس

محمد بن سلمان پس از بازگشت از آمریکا و ازدواج با دختر فهد بن بندر بن محمد بن عبدالرحمن ماه عسل خود در پاریس سپری کرد.این ازدواج زمانی صورت گرفت که همسرش ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز به تازگی زایمان کرده است.

دارایی‌های باد آورده شاهزاده جوان

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هم اکنون و در سن 31 سالگی دارایی برابر با سه میلیارد دلار دارد که رتبه سوم را در میان ثروتمندترین چهره های سیاسی عربستان سعودی را در اختیار دارد.


کشتی تفریحی نیم میلیار پوندی محمد بن سلمان
او همچنین سال گذشته کشتی تفریحی به مبلغ 452 میلیون دلار خریداری کرد.


سفارش مخصوص سعودی ها؛ ماشین های از جنس طلا

گویا بازی با دلارهای نفتی در خاندان پادشاهی سعودی امری پذیرفته شده است. تركی بن عبد الله از دیگر عمو زاده‌های سعودی ولیعد جدید عربستان است که در ولخرجی‌ها ید طولایی دارد با سفارش سه ماشین گران قیمت با روکش طلا توجه همگان را برانگیخته است.







کاخ های سلطنتی از سواحل دریای سرخ تا خلیج فارس
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره خانه‌های خاندان سلطنتی سعودی می‌نویسد: در آن طرف یک دیوار بلند که با دوربین های مدار بسته احاطه شده و توسط سربازان مراکشی به خوبی محافظت می شود، در تابستان گذشته یک قصر جدید بزرگ برای ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در سواحل اقیانوس اطلس بنا شده است. اگرچه در راستای برنامه ریاضت مالی، دولت عربستان سعودی یک چهارم از ارزش این پروژه یک تریلیون دلاری را کاهش داده است، کارگران شتابان در حال تکمیل آشیانه برای بالگردهایی هستند که برای تعطیلات در اینجا قرار است فرود آیند و همزمان در حال برپا کردن چادری به بزرگی یک سیرک هستند تا پادشاه با همراهان خود بتواند در آنجا به جشن و خوشگذرانی بپردازد.
ملک سلمان در حال حاضر املاک قابل توجهی در فرانسه دارد. ثبت اموال در این کشور نشان می دهد که او مالک بیش از 10 باب آپارتمان در شهر «پاریس»، به ارزش تقریبی 35 میلیون دلار است. او همچنین یک قصر ییلاقی لوکس در ساحل «کوت دِ زیور» فرانسه و یک قصر در شهر «ماربلا» در جنوب اسپانیا دارد.


پادشاه عربستان البته با کمبود گزینه در داخل نیز مواجه نیست و شبکه کاخ‌های او از دریای سرخ تا خلیج فارس امتداد دارند که کلکسیون کاخ ‌های وی را تکمیل می ‌کنند. اما کاخ وی در شهر «طنجه» در مراکش خلوتکده مورد علاقه وی محسوب می شود.
در طول سفر امسال وی به این مکان، صدها خودروی مرسدس و رنجرور در سرتاسر شهر مستقر شده بودند. این کاخ تجهیزات هزینه بر و پیچیده ای دارد. برای اینکه هیچ عکسی از این مجموعه منتشر نشود، هر کس که وارد آن می ‌شود باید تلفن همراه و دوربین خود را تحویل دهد.
اوراقی موسوم به اسناد پاناما که در ماه آوریل منتشر شد، فاش کرد که ملک سلمان در شرکت ‌های دریایی در «لوکزامبورگ» و جزایر ویرجین در انگلیس سهام دارد. این اسناد همچنین اطلاعاتی درباره یک قایق تفریحی و املاک چند میلیون دلاری وی در لندن فاش کرده است.


بر اساس یادداشتی که یکی از دیپلمات‌ های آمریکایی در سال 2007 نوشته است، شاهزاده «بندر بن سلطان»، یکی از سفرای عربستان در آمریکا، و شاهزاده «عبدالعزیز بن فهد» یکی از پسران مورد علاقه ملک فهد، با فروش زمینی در شمال شهر «جده» که قرار است تبدیل به یک کلان ‌شهر شود، صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.
.
«اردوان امیر ارسلان» وکیل و مشاور شاهزاده‌ های سعودی در امور املاک در فرانسه می گوید: «در شرایطی که اعضای خاندان سلطنتی چندین دهه در کشورهای خارجی سرمایه‌ گذاری کرده ‌اند، عجله آنها برای خرید خانه در کشورهای خارجی در دو سال گذشته بیشتر شده است. آنها می ‌خواهند اگر وضعیت وخیم تر شد، مکانی برای زندگی در اختیار داشته باشند.

بی‌تجربگی بن سلمان در وزارت دفاع و جنگ افروزی در منطقه
گفته می‌شود که در دو سال اخیر محمد بن سلمان مصدر بسیاری از تصمیمات تهاجمی در سیاست‌های کلان عربستان، از جمله حضور نظامی در یمن و تحریم قطر بوده است. او وزیر دفاع بی‌تجربه عربستان از سال گذشته که به قدرت رسیده، تمام تلاش خود را برای حیف و میل اموال عمومی و غارت دلارهای نفتی به کار برده است. این اقدامات تا آنجا پیش رفته که شاهزادگان سعودی اعلام کرده‌اند به خاطر وی عربستان وارد «بحران اقتصادی» شده است. بحرانی که به نوشته برخی رسانه‌ها این کشور را مجبور کرده مثلا برای جبران هزینه‌های جنگ یمن و کاهش قیمت نفت، سهام خود را در اروپا به حراج بگذارد. «برنامه نخست‌وزیر فرانسه به همراه وزیر دفاع او در سفر به عربستان، شامل تکمیل قراردادهایی است که «محمد بن سلمان» طی ماه‌های اخیر با فرانسه ترتیب داده است.» وی افزود: «هزینه کلی قراردادهای «بن سلمان» با فرانسه 50 میلیارد دلار است که شامل ناوچه، قایق‌های تندرو، ماهواره‌های جاسوسی و هواپیماهای بدون سرنشین می‌باشد.» وی تاکید کرد: «فرانسه برای رعایت اوضاع اقتصادی عربستان پس از سقوط بهای نفت، موافقت کرد که پرداخت به صورت قسطی به مدت سه سال انجام شود، البته طبیعتا سود بسیاری را روی کل این هزینه‌ها کشید.» رسانه‌های دولتی عربستان روز سه‌شنبه از امضای قراردادهایی بین فرانسه با عربستان به ارزش 11 میلیارد و 400 میلیون دلار خبر داده بودند
درحالی که پادشاه عربستان در نامه‌ای خواستار اجرای سیاست ریاضت اقتصادی شدید شده است، «بن سلمان» با قراردادهای نجومی به قیمت 175 میلیارد ریال سعودی(بیش از 60 میلیارد دلار) در حال غارت کشور و کشاندن آن به سوی جهنم است


.

با وجود شبکه امنیت اجتماعی قوی - از جمله تحصیلات رایگان و بیمه ‌های درمانی - مردم فقیری در عربستان سعودی‌‌های وجود دارند و بسیاری افراد از طبقه متوسط به زحمت می‌ توانند درآمد کافی برای گذران زندگی خود به دست بیاورند. این در حالی است که شاهزاده‌ های سعودی از امتیازاتی مانند بیمارستان‌‌های ویژه شبیه به قصر، هتل‌ های پنج ستاره و پایانه های سلطنتی در فرودگاه‌ ها با لوسترهای بزرگ و فرش های قرمز بهره‌ می برند. همچنین پاداش‌های یک تا سه میلیون دلاری به برخی از اعضای این خاندان به ‌عنوان کادوی ازدواج برای ساخت قصر داده می ‌شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 7 تیر 96، کد مطلب: 487037:www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین