پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
پلی در 15 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد به دلیل اینکه دو پایه بتنی این پل در اثر طغیان رودخانه تخریب شده است هر لحظه ممکن است فرو بریزد.

شعارسال: در 15 کیلومتری شهر یاسوج در مسیر جاده یاسوج به اصفهان پلی قرار دارد که پایه های وسط آن چند سال قبل در اثر طغیان رودخانه از ان جدا شده است و اکنون این پل بدون پایه معلق است.

پلی که در 15 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد این پل که تنها پلی است شهر توریستی سی سخت روستای ده برافتاب و جاده اصفهان را به یکدیگر وصل می کند اکنون وضعیت مناسبی ندارد و در حال تخریب است به گونه ای که شاید یک روز نیز پایه های آن همچون وسط آن ریزش کند و یک فاجعه را به بار بیاورد.

اطراف این پل به دلیل سرسبزی و طبیعتی که دارد مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند سرسبزی و رودخانه ای که از زیر آن رد می شود باعث شده افراد زیادی چند دقیقه ای در کنار آن بایستند و استراحت کنند.

طبق مشاهدات چند ساعته که از این پل داشتم ماشین های زیادی بودند از پل رد می شدند و برخی نیز وقتی به آن می رسیدند ترجیح می دادند عبور نکنند و دور می زدند چرا که عبور از آن کار هر راننده ای نیست یک ماشین هم با احتیاط کامل از آن رد می شود.

این پل که 14 سال پیش ساخته شده است دو پایه بتنی وسط آن تخریب شده است و به واسطه پایه های ابتدا و انتها تا کنون سرپا ایستاده است با توجه به اینکه ماشین های مختلفی از آن رد می شوند و ممکن است این پایه ها نیز روزی سست شوند و فرو ریزند که فاجعه ای جبران ناپذیر به بار می آورد.

این پل آهنی است و وزن زیادی دارد وقتی پایه بتنی وسط آن توسط رودخانه تخریب شده است شاید یک روز نیز دو پایه ابتدا و انتهای آن نیز بر اثر عبور و مرور زیاد فرو ریزد انتظار می رود در راستای استحکام سازی این پل قبل از یک فاجعه اقدام شود و تبدیل به نوش دارویی پس از مرگ سهراب نشود.

این مسیر شهر سی سخت را به جاده اصفهان متصل می کند هم یک مکان زیبای گردشگری است و هم مسیر عبور و انتظار می رود در این راستا گامی برداشته شود تا قبل از اینکه حادثه ای رخ دهد.





گزارش و عکس: زهرا داوودی

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 15آبان1396 ، کدخبر: 103509: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین