پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستگیری سربازان فراری مربوط به امروز و دیروز یا این استان و آن استان نیست این قانون سراسری است که از قبل در همه کشور بوده و خواهد ماند.

شعارسال: حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در حاشیه بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص موضوع فرار از خدمت سربازی اظهار کرد: این پژوهش راهکارهایی را عنوان کرد که برخی از این راهکارها به مرحله عملیاتی رسید و تعدادی دیگر نیز به مرحله عمل نرسید. ما به دنبال این واقعیت هستیم که چرا برخی از راهکارهای این تحقیق عملیاتی نشده‌اند؟

وی در بیان مهم‌ترین راهکار پیشنهادی عملیاتی در این مسیر افزود: ما به دنبال افزایش عزت نفس سربازان وظیفه هستیم؛ به دنبال راه‌هایی برای اهمیت دادن نیروهای مسلح در درجه نخست و همچنین جوانان به سربازی هستیم؛ نوع رفتار با سرباز وظیفه باید به گونه ای باشد که نیروهای مسلح را به این هدف نزدیکتر کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در واکنش به این پرسش که مدت و نحوه خدمت سربازی رضاخانی است و برخی کارشناسان معتقدند چگونه سربازی به این شکل می‌تواند مقدس شمرده شود، پاسخ داد: پژوهش‌های سازمان به‌طور مستقل در این راستا نبوده و شاید هم هرگز نباشد؛ چرا که این موضوع به تصمیم گیری‌های کلان نظام باز می‌گردد.

وی افزود: خدمت سربازی از نگاه ما مقدس است اما در عین حال ما معتقد به این مساله هستیم که باید در شیوه‌ها و روش‌های مرتبط با خدمت سربازی تجدید نظر شود و این مساله که آیا سربازی حرفه ای است یا خیر اکنون مجالی برای پرداختن ندارد و ما نیز خود را در مقام واکاوی آن نمی‌بینیم.

بهرامی در پاسخ به پرسشی در خصوص بازداشت سربازان فراری در اصفهان و احتمال تسری این برخورد در سراسر کشور تصریح کرد: دستگیری سربازان فراری مربوط به امروز و دیروز یا این استان و آن استان نیست این قانون سراسری است که از قبل در همه کشور بوده و خواهد ماند.

وی درباره نتایج پژوهش‌های مرتبط با اخلاق فرماندهان و اثرات آن در خدمت سربازی سربازان خاطرنشان کرد: این مساله نیز در ذیل پژوهش‌های قبلی صورت گرفته است. نوع برخورد با سرباز از ناحیه فرماندهان می‌تواند در افزایش عزت نفس سربازان مؤثر باشد. به‌طورکلی باید روی رفتار و اخلاق در ایران چه در سطح نیروهای مسلح، انتظامی یا مردم باید کار شود؛ ماهانه یا سالانه گزارش‌های گسترده‌ای در خصوص ضرب و جرح از سراسر کشور مخابره می‌شود؛ باید واکاوی کرد که چرا هزاران تهدید و توهین در سطح شهرها و استان‌های کشور انجام می‌شود و چه بسا این جرائم به قتل و آسیب‌های جسمی فراوان نیز منتهی می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار خبر 8 بهمن 1394، کدمطلب: ۵۴۷۷۹۷۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین