پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
استاندار مازندران از روند پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله سوز نوشهر انتقاد کرد.

شعار سال: محمد اسلامی در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشتی و محیط زیستی داخل کارگاه و ابراز گلایه به رئیس کارگاه اظهار کرد: با وضعیت کند پیشرفت نیروگاه تا دهه فجر افتتاح نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه هیچ فردی از جانب من قول ندهد که نیروگاه دهه فجر افتتاح می شود، افزود: آنچه من دیدم یک سال دیگر زمان برای افتتاح نیاز است.فعالیت های باقی مانده و اقلام باقی مانده باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه ترخیص اقلام از گمرک زمان بر است و موانع پیش رو وجود دارد، گفت: با موانع پیش رو پیش بینی می‌شود روند پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر کند باشد.

استاندار مازندران افزود: مهم ترین وظیفهمعاون عمرانی و ابراهیمی مدیر کل محیط زیست باید پیگیری مداوم باشد و مشکلات پیش رو مدیر پروژه و پیمانکار را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست من زباله سوز و تولید برق است، گفت: کلیدی ترین کار برای ساخت زباله سوز نوشهر این است که از نظر فنی این نیروگاه باید مورد بررسی دقیق باشد.

اسلامی تاکید کرد: معاون عمرانی با فرماندار در کنار پیشرفت ظاهری به مسایل فنی نیز توجه کنند و هر هفته گزارشی در این زمینه اعلام کنند زیرا ساخت پروژه باید مطابق با نقشه و مشخصات فنی باشد.

اسلامی همچنیندر حاشیه بازدید از محل دپوی زباله چالوس با ابراز تاسف از وضعیت زباله این شهرستان در دل طبیعت و جنگل اظهار کرد: متاسفانه در زمینه زباله مازندران که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است غفلت بسیاری شده است.

وی با بیان اینکه باید از سال ها پیش با توجه به انواع تجارب و تکنولوژی هایی که وجود دارد یکی از این راهکارهاانتخاب و برای تبدیل زباله اقدام می شد، افزود: در حال حاضر آسیب های سنگین زیست محیطی به مازندران وارد شده است و ذخایر آبزیان در دریا و خاک نیز از وجود شیرابه ها آسیب دیده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه زباله به روستاهای هم جوار و مردم آسیب جدی وارد کرده است، گفت: اینها همه تلفاتی است که به عنوان یک تکلیف و یک اولویت استان روی میز قرار دارد.

اسلامی یکی از اولویت های اصلی دولت و شخص رئیس جمهور را توجه و رسیدگی به محیط زیست و حل مشکل زباله عنوان کرد و متذکر شد: همه مسئولان دولت روی موضوع زباله و حفظ محیط زیست اتفاق نظر دارند و به همین دلیل نخستین بازدید کاری حول همین موضوع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به معاونت عمرانی نیز ابلاغ شده است که با یک اهتمام ویژه تفکیک زباله را در استان دنبال کنند زیرا این امر علاوه بر اینکه در بخش اشتغال زایی بسیار مهم استمی‌تواند ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد و تبدیل پسماندهای خشک دارای قیمت و ارزش است که می تواند یک توان مالی نیز برای شهرداری ها ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکهمعاونت عمرانی هر دو هفته باید گزارش تخصصی دقیقی از روند اجرای زباله سوز نوشهرتهیه کند،افزود: در چالوس سرمایه گذار برای اخذ مجوز جهت ایجاد و ساخت کارخانه بی یو تی که بعد از سوزاندن زباله خشک برق تولید کند اقدام کرده استو مشکلاتیبرای اخذ زمین وجود دارد که از طریق سازمان جنگل ها دنبال شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: کلیدی‌ترین عنصر در بحث زباله خود مردم هستند که باید کمک کنند تا پسماندهامدیریت شود زیرا در حال حاضر پسماندها در طبیعت و جاده پراکنده شده است.

وی گفت: مردم باید خودشان یک شهردار و پلیس باشند و حافظ محیط زیست و جنگل شوند تا بتوان این را مدیریت کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 آبان 96،کد مطلب: 96081910752: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین