پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
کارشناس سیاست خارجی گفت: نظام سلطه درصدد بود آنقدر میان فرقه های اسلامی اختلاف و تنفر ایجاد کند تا مذهب‌گریزی گسترده ای در منطقه غرب آسیا نهادینه شود.

شعارسال : حسن عابدینی کارشناس سیاست خارجی  با اشاره به پایان عمر گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق، اظهار داشت: فروپاشی دولت خودخوانده عراق و شام که داعش در قلب سرزمین‌های اسلامی آن را تدارک دیده بود نمایانگر جنگ جهانی بود که در یک طرف آن مقاومت اسلامی و در طرف دیگر نظام سلطه قرار داشت.

وی افزود: این جنگ جهانی براساس الگوی جنگ‌های مذهبی اروپا که در سال ۱۶۱۸ تا ۱۶۴۸ بین پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها اتفاق افتاد، با هدف اضمحلال امت اسلامی طراحی شده بود. نظام سلطه در تلاش بود تا فرقه‌های مختلف را به جان یکدیگر بیندازد تا همان طور که در پایان جنگ سی ساله مذهبی اروپا مذهب‌گریزی وسیعی شکل گرفت این بار این اتفاق در میان امت اسلامی رخ دهد.

عابدینی تصریح کرد: نظام سلطه درصدد بود آنقدر میان فرقه های اسلامی اختلاف و تنفر ایجاد کند تا مذهب‌گریزی گسترده ای در منطقه غرب آسیا نهادینه شود، اما هوشیاری مقاومت اسلامی، مرجعیت و حمایت جمهوری اسلامی در رده فرماندهی که سردار قاسم سلیمانی آن را هدایت می‌کرد، رشادت های شهیدانی، چون همدانی‌ها و تقوی‌ها در حوزه مستشار نظامی و همچنین کسانی که لباس مدافع حرم بر تن کردند که شاید از مشهورترین آن‌ها بتوان نام شهید حججی را برد، سبب شد تا توطئه نظام فاسد غربی-عربی-عبری با شکست جدی مواجه شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس این پیروزی تنها پیروزی بر یک گروه خونریز و خشونت طلب تحت عنوان داعش نیست، بلکه پیروزی بر توطئه بزرگی بود که تمام جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده بود و از همه ابزار‌ها در این مسیر استفاده کرد.

کارشناس سیاست خارجی ایجاد اختلاف مذهبی میان گروه های مختلف شیعه، سنی، علوی و سایر فرق اسلامی و همچنین ایجاد گسل‌های قومیتی مانند کرد، ترک و لر و بلوچ، عرب و عجم و... را از جمله ابزار ایجاد این اختلاف ها برشمرد.

عابدینی اهداف نظام سلطه از راه اندازی چنین توطئه ای را در ادامه تشریح کرد و افزود: نابودی کامل اسلام انقلابی که طی ۴ دهه گذشته موج بیداری اسلامی در سرزمین‌های اسلامی را ایجاد کرده است، ایجاد خاورمیانه جدید مبتنی بر تفکر نظام سلطه به رهبری امریکا و همچنین تجزیه کشورهای اسلامی به دولت‌های کوچک‌تری که نتوانند مقابل نظام سلطه ابراز وجود کنند از مهم ترین اهداف نظام است.

وی در پاسان خاطرنشان کرد: بنابراین فروپاشی داعش را می‌توان تلاش مقاومت اسلامی برای مقابله با یک جنگ بزرگ بین المللی که بر ضد امت اسلامی تدارک دیده شده بود ارزیابی کرد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار:1آذر 1396، کدخبر: 647717،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین