پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: سرانه فضای مطالعه در گیلان بسیار کم و به ازای هر یک‌صد نفر گیلانی حدود دو نفر عضو کتابخانه هستند.
شعار سال: هادی نوری ، با اعلام اینکه 107 کتابخانه در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: از مجموع 107 کتابخانه‌ای که در گیلان وجود دارند 84 کتابخانه با نظارت نهاد کتابخانه‌ها، 22 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل اداره می‌شوند.

وی با اشاره به وجود حدود یک‌میلیون و 130 هزار جلد کتاب در گیلان افزود: گیلان حدود 27 هزار مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای دارد که اعضای عضو در آن از آن فضا بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان تعداد اعضای فعال کتاب‌خانه‌های عمومی در گیلان را بالغ‌بر 54 هزار نفر عنوان کرد و گفت: به ازای هر یک‌صد نفر گیلانی 2.16 نفر عضو کتابخانه هستند که بسیار کم است.

نوری بابیان اینکه راه بسیار طولانی برای رسیدن به افق چشم‌انداز 1404 در سرانه مطالعه کشور داریم، خاطرنشان کرد: طبق افق 1404 سند چشم‌انداز توسعه به ازای هر یک‌صد نفر 35 نفر باید عضو کتابخانه‌ها باشند که طبق آمار گیلان اختلاف بسیار زیاد است.

وی به وضعیت اعضای فعال کتابخانه‌های گیلان در سال گذشته نیز اشاره داشت و گفت: سال گذشته با افزایش 35 درصدی اعضای کتابخانه‌ها در گیلان روبرو بوده‌ایم که یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.

مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گیلان تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ای را مرتبط با سرانه فضای فیزیکی برشمرد و افزود:اگر ما بخواهی در شاخص‌هایی همچون عضو، امانت و غیره رشد داشته باشیم باید سرانه فضای مطالعه خود را نیز ارتقا بدهیم.

نوری با تاکید بر اینکه در مبحث سرانه فضای مطالعه وضعیت مناسبی نداریم، گفت: بخشی از کمبود فضای موردنیاز برای مطالعه مربوط به اقلیم و جغرافیای گیلان است چون هم زمین کمتری نسبت به سایر استان‌ها داریم و هم تراکم جمعیتی در استان بالا است که قابل‌مقایسه با استان‌هایی همچون تهران و اصفهان و سایر استان‌ها نیست.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد مطلب: 13960901002178، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین