پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
یک مردم شناس: مسایل غیر طبیعی در فضای مجازی، به سخره گرفته می شوند

شعار سال: این روزها داستان مجید و گربه های مشابه آن به حدی زیاد شده است که یک کارزار کمدی در فضای مجازی به سبب آن به راه افتاده است.

ماجرا از زمانی شروع شد که فردی احتمالا برای ایجاد محتوای طنز در شبکه اجتماعی خود با صدا زدن یک گربه به اسم مجید سعی کرد تا اذهان عمومی را به سمت این اتفاق غیر طبیعی معطوف کند.

این اتفاق هم مانند سایر اتفاقات و تصاویر در شبکه های مجازی سروصدا به پا کرد.

حالا یک مردم شناس در گفت و گو با خبرفوری از علت شیوع این شوخی اینبار با گربه می گوید: واقعیت اینجاست که مردم امروزه در فضای مجازی هرچیزی را باور نمی کنند.

محمدرضا ایمانی معتقد است: به همین سبب است که اتفاقات این سبکی بیشتر جنبه طنز پیدا می کند.

این مردم شناس همچنین ادامه می دهد: این مصداق ها صرفا متعلق به این بازی زمانی نیستند، این باورهایی این چنینی در طبیعت در گذشته هم وجود داشته است.

ایمانی اضافه می کند: این اتفاق نسبت به گربه پیشتر درباره یک هشت پا افتاده است. در دوران جام جهانی احتمالا به یاد می آورید که هشت پایی با حرکت به سوی پرچم یک کشور، به پیشگوی جام جهانی مشهور شده بود.

وی همچنین معتقد است: گاهی ما برای مشهور کردن خود دست به چنین کارهایی می زنیم، همین که بگوییم مثلا من با حیوانات ارتباط دارم و میخواهم جلب توجه کنم. این درحالیست که شما اگر یکبار به گوش یک گربه نگاه کنید هم متوجه خواهید شد که به دلیل ساختارش می تواند تا حد زیادی هر صدایی را بشنود و به آن واکنش نشان دهد.

وی در پایان می گوید: اینکه چیزی در فضای مجازی به سخره گرفته می شود به این معناست که تاثیر گذار نیست و یا غیر طبیعی است و جنبه دیگری ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبر فوری ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:210672، www.khabarfoori.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین