پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
اداره کل بهزیستی استان یزد با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی نمودار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر قرار گرفتن استان یزد در جایگاه سوم همسرآزاری را تکذیب کرد.
شعارسال: اداره کل بهزیستی استان یزد با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی نمودار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر قرار گرفتن استان یزد در جایگاه سوم همسرآزاری را تکذیب کرد.

روابط عمومی بهزیستی استان یزد اعلام کرده این نمودار نشان دهنده افزایش آگاهی مردمی از مصادیق همسرآزار و آسییب های اجتماعی است و ملاک صحیحی برای رتبه بندی استان ها نیست.

در این نامه آمده است آمار منتشر شده مرتبط با تماس های ثبت شده در اورژانس اجتماعی است و نشان می دهد استان یزد در آگاه سازی و اطلاع رسانی خط اورژانس اجتماعی (123) و خدماتی که این مرکز در موضوع آسیبهای اجتماعی از قبیل کودک آزاری، زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، سالمند آزاری و ...ارائه می دهد موفق عمل کرده است.

بهزیستی استان افزوده است آمار ثبت شده دلیل بر انجام عمل همسرآزاری نیست این در حالی است که تصور عموم جامعه از همسرآزاری، ضرب و شتم و خشونت جسمی است در حالیکه هرگونه تماس با اورژانس اجتماعی مبنی بر خشونت کلامی، غیرکلامی و عاطفی و مسامحه و غفلت نیز از مصادیق همسرآزاری تلقی و ثبت می شود.

در ادامه این نامه آمده است آمار ثبت شده در سامانه 123 استان یزد طی سالهای اخیر نشان می دهد که 75درصد تماس ها با موضوع همسر آزاری از نوع مسامحه و غفلت و آزار عاطفی و روانی بوده و درصد کمی از این تماس ها منجر به تشکیل پرونده در مراکز اورژانس اجتماعی استان گردیده است.

گفتنی است نمودار منتشر شده نشان می دهد طبق گزارش‌های اورژانس اجتماعی همسر آزاری ظرف سال‌های اخیر، بالاترین میزان تماس از سوی مردم را به خود اختصاص داده است و در این آمار استان یزد به عنوان سومین استان که بیشترین همسرآزاری را دارد نام برده شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 7 آبان 1396، کدخبر: 1873655، www.fars.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین