پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۵۰ هزار معلول شناسایی شده در استان یزد زندگی می‌کنند از فعالیت ۱۷۰ مرکز خدمات‌رسانی ویژه معلولان در یزد خبر داد.

شعارسال: مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه ۵۰ هزار معلول شناسایی شده در استان یزد زندگی می‌کنند از فعالیت ۱۷۰ مرکز خدمات‌رسانی ویژه معلولان در یزد خبر داد.

جلیل عفتی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد شعار این هفته را "تصویب قانون اساسی و حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامات فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه" دانست و اظهار داشت: قوانینی که در ارتباط با جامعه معلولان به تصویب رسیده آن طور که باید و شاید به مرحله اجرا نرسیده و لازم است در ارتباط با اجرای آن اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفته و پیشنهادهای تشکل‌های معلولان بررسی شده و در صورتی که موارد معین شده به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برسد، قدم بسیار خوبی در زمینه ارائه خدمات به معلولان برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه 10 درصد جامعه با انواع معلولیت در سطوح مختلف روبه‌رو هستند، گفت: به صورت کلی 4 تا چهار و نیم درصد از هر جامعه‌ای معلولیت شدید داشته و نیازمند دریافت خدمات خاص و ویژه هستند.

عفتی با تاکید بر اینکه این آمار نشان می‌دهد که بخش مهم و زیادی از جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد یا نهادها نسبت به ارائه خدمات به معلولان توجه نداشته باشند در واقع نوعی کم کاری نسبت به وظایفی است که بر عهده دارند و تمام ارگان‌ها باید به نوعی معلولان را در خدمات خود به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: این تصور که تمام خدماتی که معلولان باید دریافت کنند بر عهده بهزیستی است، تصویر نادرستی است و اجحاف بزرگی در حق این بخش بزرگ جامعه به حساب می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان یزد عنوان کرد: در استان یزد حدود 50 هزار معلول شناسایی شده داریم که نزدیک به 26 هزار نفر از این افراد خدمات اداره کل بهزیستی استان و نهادهای مربوطه را دریافت می کنند.

عفتی از فعالیت 170 مرکز در استان یزد در ارتباط با معلولان خبر داد و گفت: در این هفته برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت افراد دارای معلولیت و برنامه ریزی برای ارائه خدمات بهتر به آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: در استان یزد 17 تشکل فعال مربوط به معلولان داریم که در تمام شهرستان‌های یزد فعال هستند و بعضا همین تشکل‌ها به معلولان خدمات ارائه می‌کنند و تمام اقداماتی که بهزیستی برای معلولان انجام می‌دهد هم با نظرسنجی و همراهی تشکل‌ها انجام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396، کدخبر: 1587326، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین