پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
یک سال پس از سقوط هواپیمای حامل تیم فوتبال چاپه کوئنسه گذشت که باعث شد ۱۹ بازیکن این تیم جان خود را از دست بدهند.

شعار سال: سه‌شنبه ۲۸ نوامبر یک سال از تراژدی هوایی چاپه کوئنسه گذشت؛ حادثه ای که جهان فوتبال را در غم بزرگی فرو برد. ساعت ۲۲:۱۵ به وقت کلمبیا هواپیمایی که حامل تیم برزیلی بود در نزدیکی "مدیین" سقوط کرد و ۷۱ نفر جان خود را از دست دادند. در این میان ۱۹ بازیکن چاپه کوئنسه حضور داشتند.

این تیم در حال‌ سفر به کلمبیا بود تا دیدار رفت فینال جام آمریکای جنوبی را برابر اتلتیکو ناسیونال برگزار کند اما بزرگ‌ترین افتخار باشگاه برزیلی تبدیل به یک فاجعه شد. پس از این حادثه تیم اتلتیکو ناسیونال از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی خواست تا این جام را به چاپه کوئنسه بدهد و این جام در قرعه کشی کوپا لیبرتادورس به تیم برزیلی اهدا شد.

از ۷۷ نفری که در آن هواپیما حضور داشتند شش نفر زنده ماندند که سه نفر بازیکنان چاپه کوئنسه بودند. آلان راشل توانست پس از این حادثه در دیدار هفتم آگوست برابر بارسلونا به میدان برود. هلیو نتو پس از چند عمل جراحی امیدوار است در سال ۲۰۱۸ به میادین باز گردد اما جکسون فولمن به علت این که یکی پاهای خود را از دست داد دیگر نمی‌تواند در میادین حضور داشته باشد. او اکنون به عنوان سفیر باشگاه در چاپه کوئنسه حضور دارد.

یک شب پس از سقوط هواپیما برای بازیکنانی که در رویای قهرمانی سر می‌بردند در ورزشگاه سرو گوردو گرامیداشتی برگزار شد اما در نقاط مختلف دنیا مانند آرژانتین، کلمبیا، اروگوئه‌، ژاپن، ونزوئلا، ‌اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نیز این موضوع دیده شد و جهان فوتبال حمایت خود را نشان دادند. با این حال هنوز خانواده‌های قربانیان غرامتی را دریافت نکرده‌اند و هنوز به دنبال مقصر اصلی این حادثه هستند.

پس از این حادثه در دسامبر ۲۰۱۶ چاپه کوئنسه تلاش زیادی کرد تا تیم را دوباره بسازد. نیلوا کونستانته ، مدیر ورزشی باشگاه در این باره گفت‌: با وجود این غم بزرگ هرگز به رها کردن تیم فکر نکردیم. ۲۰ روز بدون توقف ۱۴ ساعت هر روز تمرین کردیم.

در ششم نوامبر چاپه کوئنسه جدید با بازیکنان جوان خود و تعداد زیادی بازیکنان قرضی توانست پیش فصل را شروع کند. چاپه کوئنسه توانست دوباره خود را بسازد و ۱۶ نوامبر امسال توانست در لیگ برزیل بماند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرواز خبر، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد مطلب: 26627، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین