پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
در حالی که رئیس جمهوری ایران اخیرا از همتای فرانسوی خود برای سفر به تهران دعوت کرده بود، امانوئل ماکرون از سفر خود به ایران در «زمان مناسب» خبر داد.

شعار سال: رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که در «زمان مناسب» به ایران سفر خواهد کرد.

«امانوئل ماکرون» در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: ما با آمریکا درباره ایران توافق نداریم. دونالد ترامپ می خواهد مسائل را با ایران دشوار کند. من به ترامپ گفته ام از نظر من این شیوه بدی است.

رئیس جمهور فرانسه عدم تأیید پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا را اقدامی نادرست خواند و نسبت به پایبند ماندن ایالات متحده به توافق هسته ای ابراز امیدواری کرد.

وی در عین حال گفت که با وجود اختلاف نظر با ترامپ در مورد ایران و موضوع تغییرات آب و هوا، گفتگویی مستمر با رئیس‌جمهور آمریکا دارد و واشنگتن را متحدی برای پاریس می‌داند.

رئیس‌ جمهور فرانسه افزود: باید به کره شمالی نگاه کنیم. ما تمام مذاکرات با کره شمالی را متوقف کردیم. نتیجه چه بود؟ چند سال بعد بیدار شدیم و با کره‌ای مجهز به سلاح اتمی مواجه شدیم.

ماکرون همچنین از سفر خود به تهران در «زمان مناسب» خبر داد.

گفتنی است که کاخ الیزه پیش از این اعلام کرده بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه بعد از تماس تلفنی که با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود داشت، موضوع سفر به تهران را بررسی کرده است.

کاخ الیزه در این باره گفت: دعوت سفر به ایران که از سوی رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد شد، بررسی شده است.

فرانس پرس همچنین به نقل از وبسایت ریاست جمهوری ایران، تاریخ این سفر را سال میلادی آینده (۲۰۱۸) اعلام کرد.

با پذیرش این دعوت، این نخستین بار از سال میلادی ۱۹۷۱ به این سو خواهد بود که یکی از رؤسای جمهور فرانسه به ایران سفر می کند.

این در حالی است که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز طی هفته های آتی برای دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی، به تهران می آید.

اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عدم تایید توافق هسته ای ایران و تهدید به خروج از آن در صورت عدم اعمال تغییرات، موضوع گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه و همچنین سفر لودریان، عنوان می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 27 مهر 96، کد مطلب: 738995، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین