پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
وزیر امورخارجه با بیان اینکه به سمت جهان پساغربی حرکت می‌کنیم، گفت: برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل تحولات نه در غرب و نه توسط غرب شکل می گیرد.

شعارسال: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح امروز در همایش طلوع حقیقت اظهار کرد: ما امروز زمانی را در روابط بین‌الملل می‌گذرانیم که شروع آن بعد از رحلت امام بود اما پیش‌بینی آن در زمان امام و در نامه ایشان به گورباچف صورت گرفت.

وی افزود: از ابتدای دهه ۹۰ میلادی شاهد دورانی بودیم که رهبری به آن عنوان پیچ تاریخی اطلاق کردند و بسیاری از متفکران در حوزه روابط بین‌الملل به آن دوران گذار می‌گویند. اخیرا غربی‌ها هم پذیرفته اند که این دوران خاصیت ویژه‌ای دارد و آن، اینکه به جهان پساغربی حرکت می‌کنیم؛ این به معنای آن نیست که غرب اهمیت ندارد بلکه به معنای این است که برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل تحولات نه در غرب و نه توسط غرب شکل می گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه درک این موضوع فهمی بسیار راهبردی برای نگاه به آینده است اظهار کرد: نکته‌ای که در این دوران گذار قابل توجه است، متنوع و متکثر شدن منابع قدرت است یعنی در این دوران منابع قدرت از منابع مادی فراتر رفته است.

ظریف گفت: البته این به معنای بی‌اهمیتی منابع مادی نیست. لازم است داعش توسط مدافعین حرم و سرداران ما شکست بخورد اما مهم است تا ابعاد معنایی قدرت مورد توجه قرار بگیرد یعنی فراموش نکنیم تصویرسازی، چهره‌سازی و چارچوب‌بندی دیدگاه‌ها می‌تواند در شکل دادن قدرت و تعیین مسیر تحولات بین‌المللی و تعیین جایگاه یک کشور در روابط بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: برای همین پیام‌سازی از اسلام و ایران به شکل اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی بعد از فروپاشی شوروی به عنوان واقعیت جدی توسط غربی‌ها دنبال شد.

ظریف با بیان اینکه نامه های رهبری همزمان با تبلیغ پدیده شرم آور و قرون وسطایی داعش خطاب به جوانان غربی ارسال شده است، گفت: این در حالی است که اسلام هراسی بسیار زودتر از داعش شروع شده است.

وی ادامه داد: امروز تروریسم اسلامی از جمله کلیدواژه های رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی هایش است؛ چرا که آن ها دوست دارند عنوان تروریسم اسلامی را برای قالب سازی ریاست های خود نهادینه کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آن هایی که خود ایجادکننده خطر تروریسم اسلامی هستند پشت پرده برساخته ای که خود ایجاد کرده اند پنهان شده اند، افزود: امروز لازم است به نامه رهبری از موضع چاره جویی نگاه شود؛ آن هم زمانی که مشاهده کردیم غربی های انگلیس زبان در عراق و سوریه مبادرت به بریدن سر کودکان کردند.

وی تاکید کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی می گوید که خطابم جامعه جوانان است؛ چراکه تنها جوانان هستند که می توانند برای وضع موجود چاره جویی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: وضعیت ایجادشده در تحولات جهانی را باید نگرانی مشترک جهانی بدانیم و در این مسیر نامه مقام معظم رهبری باید از دید تبیین گرانه و روشنگرانه واکاوی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 12 آذر 1396 ، کدخبر: 4161500 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین