پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به شیوه‌های گوناگونی اعتراض شدید خود را به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ابراز کردند.

شعارسال:نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به شیوه‌های گوناگونی اعتراض شدید خود را به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ابراز کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه روز سه‌شنبه نطق سالانه خود را در خصوص مسائل امنیتی و اقتصادی این کشور ایراد کرد.

اگرچه بخش بیشتر سخنرانی دونالد ترامپ به مسائل داخلی و اقتصادی اختصاص داشت اما به مسائل دیگر از جمله سیاست خارجی نیز پرداخت؛ سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره با مخالفت تند و تیز نمایندگان دموکرات در هنگام سخنرانی و پس از آن مواجه شد.

ترامپِ دروغ‌گو و متوهم

«الیوت اِنگِل» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از سخنرانی دونالد ترامپ در صفحه فیسبوک خود با انتقاد شدید ازسخنرانی ترامپ، اظهارات وی را مضحک ، توهمی و مملو از ایده‌های بد دانست.

«اِنگِل» با بیان اینکه نمی‌دانم رئیس‌جمهور در چه دنیایی سیر می‌کند نوشت: توصیف دونالد ترامپ از یک سال ریاست‌جمهوری‌اش، و ادعاهایش درباره اینکه چگونه سیاستهای وی منجر به اقتصادی قوی شده توهم محض است و یا این ادعا که ایده‌های او مسائل داخلی آمریکا را حل کرده که باز هم شامل تکرار ایده مضحک ساخت دیوار مرزی بود، دیگر بیش از حد توهمی بود.

وی با غیرواقعی‌‌خواندن آمارهای رشد اقتصادی آمریکا از سوی دونالد ترامپ افزود که به عنوان مثال برخلاف ادعای رئیس‌ جمهور رشد اشتغال در سال 2017 پایین‌تر از هر زمانی از سال 2010 تا کنون بوده‌ است.


این نماینده دموکرات بدترین اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را درخصوص سیاستهای منع مهاجرت به آمریکا دانسته و نوشته‌ است: من از زبان بیگانه‌ستیز و کینه‌توزانه رئیس‌ جمهور در خصوص مهاجران به آمریکا به‌شدت آزرده شدم.

«الیوت اِنگل» همچنین اظهارات رئيس جمهور آمریکا درباره خدمات درماني را کاملاً ناکارآمد و غيرمؤثر دانسته و افزوده که طی یک سال گذشته مسائلي مانند کمک‌ به مردم پس از بلاياي طبيعي وجود داشت که رئيس جمهور حتي به خود زحمت نداد به اندازه کافي به آنها بپردازد. در دوره اين رئيس جمهور، با وجود گذشت چهار ماه از طوفان ويرانگر، حدود 500 هزار شهروند آمريکايي در پورتو ريکو هنوز برق ندارند.

نژادپرستی تمام‌عیار

از سوی دیگر بنا به نوشته پایگاه «دیلی‌میل» لوئیس گوتیرز، نماینده ایالت ایلی‌نوی نیز در میانه سخنرانی دونالد ترامپ و هنگامی که برخی ازنمایندگان کنگره در تشویق دونالد ترامپ یک‌صدا فریاد می‌زدند «آمریکا، آمریکا» با چهره‌ای افروخته سالن کنگره را ترک و به بیرون رفت.

«گوتیرز» نیز بعدا بیانیه‌ای تند و کنایه‌ آمیز علیه سخنرانی دونالد ترامپ صادر کرد؛ وی در بخشی از بیانیه‌ای خود نوشته است: امید داشتم که رئیس‌جمهور در نطق سالانه خود به خاطر کم‌کاری در کمک‌رسانی به مردم پورتوریکو غذرخواهی کند اما هیچی در این مورد نشنیدم.

به اعتقاد «گوتیرز»، مسئله پورتوریکو استعاره‌ای از نحوه رفتار رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با همه لاتین‌تبارها و رنگین‌پوستان امریکاست.

«گوتیرز» که خود نیز اصالتی پورتوریکویی و لاتینی دارد می‌گوید: رئیس‌جمهور آمریکا ما را همانند دیگر شهروندان آمریکایی نمی‌بیند و اصلا ما را جز آدمی‌زاد حساب نمی‌کند. اگر شما به رفتار رئیس‌جمهور در طوفان پورتوریکو و خدمت‌رسانی به این جزیره توجه می‌کنید مشاهده می‌کنید که به مردم این جزیره هیچ اهمیتی نمی‌دهد و پورتوریکو را نه به عنوان ایالتی از آمریکا که یک کشور «چاله‌ مستراح» دیگر در نظر می‌گیرد.

دونالد ترامپ در هفته‌های گذشته در اظهارنظری جنجالی و توهین‌آمیز در جمع مشاوران خود در کاخ سفید در انتقاد از سیاستهای مهاجری کنونی آمریکا گفته بود که چرا اجازه می‌دهید مردم از «کشورهای چاله‌ مستراح» به آمریکا بیایند؛ به همین دلیل برخی از نمایندگان کنگره با پوشیدن لباسهای خاص کشورهای آفریقایی در سخنرانی دونالد ترامپ اعتراض خود را به این الفاظ رکیک وی ابراز کردند.

این نماینده 64 کنگره آمریکا بیانیه خود را اینگونه به پایان می‌برد: آرزو داشتم که زندگی‌ام را بدون دیدن یک رئیس‌جمهور آشکار نژادپرست در آمریکا به پایان ببرم که متأسفانه اینگونه نشد.

وقتی ترامپ هو می‌شود

اعتراض نمایندگان دموکرات کنگره به سخرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا تنها به این بیانیه‌ای فردی محدود نبود بلکه آنگونه که «دیلی‌میل» گزارش کرده هنگامی که دونالد ترامپ سیاستهای مهاجرپذیری دموکراتها را نقد و از سیاستهای مهاجرتی خود که مبتنی بر ساخت دیوار مرزی در مرزهای با مکزیک و منع مهاجرت شهروندان برخی از کشورها به آمریکا است، پشتیبانی می‌کرد، نمایندگان دموکرات کنگره شروع به سروصدا کردند و دونالد ترامپ را هو کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان ،تاریخ انتشار12بهمن 96،کدخبر: 392750 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین