پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
زمانی که صحبت از کافه‌های قدیمی تهران به میان می‌آید، کمتر کسی است که نامی از کافه نادری نبرد. کافه و هتلی قدیمی که سال‌های متمادی پاتوق شاعران و نویسندگان مشهور بوده است.

شعارسال:زمانی که صحبت از کافه‌های قدیمی تهران به میان می‌آید، کمتر کسی است که نامی از کافه نادری نبرد. کافه و هتلی قدیمی که سال‌های متمادی پاتوق شاعران و نویسندگان مشهور بوده است.

زمانی که صحبت از کافه‌های قدیمی تهران به میان می‌آید، کمتر کسی است که نامی از کافه نادری نبرد؛ در سال ۱۳۰۶ مهاجر ارمنی با نام «خاچیک مادیکیانس» این کافه را دایر کرد. کافه نادری، در دهه سی و چهل، پاتوق روشنفکرانی مثل صادق هدایت، جلال آل‌احمد، احمد فردید و سیمین دانشور، نیما یوشیج بوده و بخش زیادی از شهرت کنونی اش را از اعتبار این اشخاص وام گرفته‌است.

فعالان میراث فرهنگی در حالی از احتمال تخریب دیوار حیاط نادری در 24 ساعت آینده خبر می‌دهند که برخی منابع آگاه این اتفاق را مربوط به دریافت سند تفکیک حیاط کافه نادری و دیوار کشی آن توسط یکی از نهادها می‌دانند.

این در صورتی است که یکی از فعالان میراث فرهنگی تهران خبر داد امروز صبح بنا است دیوار حیاط کافه نادری تخریب شود اما کافه نادری تنها کافه ثبت شده تهران در فهرست آثار ملی است.

از این رو روز گذشته طی اطلاعیه شهردار منطقه 12 عنوان شد که برابر دریافت اخبار غیررسمی رسیده در فضای مجازی مبنی بر تخریب دیوار کافه نادری در ساعات آینده؛ مراتب به قید فوریت به شهردار منطقه رسید و وی دستور نظارت دقیق و برخورد قاطع و احتمالی با متخلفین را صادر کرد.

طی این اخبار واصله سخنگوی شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نسبت به این واقعه احتمالی واکنش نشان داد. علی اعطا با اشاره به پیگیری موضوع از طریق شهرداری منطقه 12، گفت: نيروهاى شهردارى در منطقه مستقر شدند و یگان میراث هم به منطقه اعزام می‌شود. علاوه بر آن شهرداری منطقه کشیک شبانه خواهد داشت.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام قصد دارد قسمت تحت مالکیت خود را (یعنی حیاط کافه نادری) با دیوارکشی از قسمت‌های دیگر جدا و دری در ضلع شرقی دیوار کافه نادری از کوچه مجاور ایجاد کند

با تمام این تفاسیر این سوال پیش آمده است که آیا اساسا حمایت از آثار تاریخی و ثبت ملی در این حد مشکل است که شهردار را وادار به کشیک کند و برای روزهای آتی سال چه برنامه ای در نظر گرفته شده است؟

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تیتر شهر، تاریخ انتشار16آذر 96،کدخبر: 57197، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین