پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است حذف دوره کاردانی از چرخه آموزشی هرم نیروی کار را دچار مشکل می‌کند.

شعارسال : سید جواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به حذف رشته‌های کاردانی از چرخه آموزش دانشگاهی، اظهار داشت: لزوم ابقای دوره‌های کاردانی برای تامین نیروی انسانی در میان‌مدت امری الزامی است.

وی با تاکید براینکه حذف تمام رشته‌های کاردانی منطقی نیست، ادامه داد: امکان دارد بازار کار نیاز به نیروی کار در میان مدت داشته باشد بنابراین با حذف کلی رشته‌های کاردانی ما در این بخش با مشکل روبرو می‌شویم.

نماینده مردم کاشان در مجلس با بیان اینکه امروز در کشور با مشکل تامین نیروی انسانی ماهر مواجه هستیم، ادامه داد: در شرایطی که در پرورش نیروی کارشناس امروز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما عکس این موضوع نیز صدق می‌کند و در تربیت افراد دارای مهارت‌دار دچار مشکل هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با حذف رشته‌های کاردانی هرم نیروی کار دچار مشکل می‌شود، افزود: طبق نظر کارشناسان باید نوک هرم بازار کار دانش‌آموختگان دکتری باشند و در کف این هرم باید افراد ماهر و تکنسین که دارای فوق دیپلم هستند، باشند.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات نظام آموزشی کشور این است که فارغ‌التحصیلان تناسبی با بازار کار ندارند و دانشگاه‌ها تنها کارشناس تربیت می‌کنند و به تربیت نیروی ماهر توجه‌ای ندارند.

وی ادامه داد: در اولین فرصت از مسئولان ذی ربط دعوت می‌شود تا با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره علل حذف دوره کاردانی از چرخه آموزش کشور توضیحات لازم را ارائه بدهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 21 آذر 1396، کدخبر: 1598049، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین