پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، رعایت عفت سیاسی در تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری را ضروری دانست و گفت: رعایت عفت سیاسی و تقوای اجتماعی در تبلیغات مجلس شورای اسلامی نیز ضروری است اما این مساله باید توسط داوطلبان خبرگان رهبری بیشتر رعایت شود.
شعارسال: آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی روز پنجشنبه در همایش امنای امت، جایگاه، وظیفه ها و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید این مجلس در سالن همایش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم بیان داشت: نامزدهای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند باید تقوای سیاسی را رعایت کنند و نامزدهای خبرگان رعایت شئون این جایگاه رفیع را داشته باشند و وجود بد اخلاقی های انتخاباتی امری شایسته نیست.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی همواره مشمول حمایت گسترده امت حزب الله بوده است و مردم بیدار کشور با حضوری اعجاب انگیز طاغوت ها و شیطان ها را از اقدام های خود پشمیان کرده اند و تردید نداریم حضور حماسی در انتخابات اسفند ماه در شرایط حساس کنونی به تقویت انقلاب در عرصه های بین المللی منجر می شود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران سنگ بنای تمدن عظیم اسلامی است که امام راحل این بنای فاخر را با اتکا به قرآن و فقه جعفری و با تاسی به ائمه در سرزمین ایران پایه گذاری کرد و ایشان حقیقت دین را در فروع فقهی نمی جست بلکه فقه و همه فروع آن را در راستای تحقق بخشی به حقیقت های ارزنده به خدمت می گرفت.
آیت الله هاشمی شاهرودی ابراز داشت: امام(ره) جانمایه دین و عصاره قرآن را با نگاه وسیعی می دید که تامین کننده همه شئون زندگی بشر است و برای همه نیازهای او برنامه دارد و عبودیت را در حرکت در مسیر کمال می دانست و از نگاه امام(ره) رسیدن به توسعه همه جانبه در گرو توجه به کتاب الهی و عترت در همه ابعاد اداره کشور بود.
وی گفت: امام خمینی(ره) بر پایه ژرف اندیشی که فقه را تئوری عملی دین برای اداره جامعه می دانست و ادله فقهی را برای متن مقررات جامعه اسلامی و انسانی تا ابد می دانست.
وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب، وحی و نبوت را در ظرفیت نامحدود مدیریت اسلامی و قرآن و فقه و برنامه مند بودن همه سویه آن می شناخت لذا در افق دید وی اجتهاد بیش از این که شناخت فروع فقهی باشد وسیله شناخت کلان و گستره وسیع فقه در مدیریت پویای جامعه بشری در همه ابعاد حیات است.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام خمینی (ره) فقیه و مجتهدی که با سعی فراوان پس از مرارت های زیاد به فهم عمیق اسلام و قرآن نائل می شد را برای ولایت جامعه اسلامی منصوب می دانست و وظیفه مردم می دانست که به این جایگاه، ولایت اجتماعی ببخشند.
وی افزود: امام (ره( مساله ولایت و امامت را جریانی می دید که در برابر طاغوت صف بسته و تفقه واقعی را در جهاد و اجتهاد برای اقامه دین و قرآن می شناخت و تحکیم آن را در گرو حاکیمت دین و نظام الهی می دانست.
وی ابراز داشت: همانطور که در آیه های شریف قرآن آمده است، حقیقت ایمان در برابر گردن نهادن به حاکمیت رسول الله در همه عرصه های بشری است و جامعه ایمانی جامعه ای را تصویر می کشد که در همه امور مورد اختلاف، به نور وحی الهی متصل شود و در اسلام ناب حقیقت پیام نبی، منحصر در زمان حضور و ظهور ایشان نیست و همه زمان ها تا قیامت را در بر می گیرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: ولایت فقیه امتداد ولایت رسول الله است و ولایت و موقعیت ذاتی منحصرا شان خداوند است و با فرمان او به پیامبران و ائمه اعطا می شود و در عصر غیبت یک فقیه واجدالشرایط که به قوانین الهی تسلط دارد، این قوانین را در جامعه ساری می کند.
وی ابراز داشت: نگاه امام راحل نگاهی نظام ساز و تمدن ساز به دین و فهم اسلام و قرآن بود و فقه جعفری را برنامه ترقی بشر و ولایت فقیه را خروج از ولایت شیطان و هدیه ای برای امت اسلامی می دانست که مانع از دیکتاتوری و استبداد است.
وی افزود: مجلس خبرگان نهادی است که مسئولیت سنگین و خطیر حفظ و حراست از جایگاه رکن رکین و مقدس ولایت فقیه را بر عهده دارد و بهترین ساز و کار فقهی و اسلامی و مردمی برای معرفی امامت امت و استمرار ولایت احکام الهی و دوام نظام و حکومت اسلامی است و این مجلس پس از رحلت امام خمینی (ره) با افتخار آزمون خود را پس داد.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: در انتخابات پیش رو با رای و مشارکت حداکثری ملت، مجلس خبرگان رهبری منتخب در سنگر خود توفیق خدمت به اسلام و نظام اسلامی داشته باشد و از آرمان های امام راحل و شهدا و ولایت فقیه پشتیبانی کند.
همایش امنای امت به منظور بررسی جایگاه، وظیفه ها و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید چهارمین دوره این مجلس در قم برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ پنجشنبه 15 بهمن 1394، کد مطلب: 81949296 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین