پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از 9 هلدینگ به 5 هلدینگ تجمیع می‌شوند و تا سال 98 از 148 شرکت خارج خواهیم شد.

شعار سالمرتضی لطفی در نشست خبری مشترکی که با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: نظام‌های بازنشستگی در هر کشور جزو عوامل مقصر در پیشبرد اهداف هستند.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بنگاه‌های اقتصادی متعلق به صندوق‌های بازنشستگی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان داشت: شستا بر اساس ضرورت و بر اساس رسالت سازمان تأمین اجتماعی مسئولت تأمین رفاه و حفظ حقوق کارگران را بر عهده دارد.

لطفی گفت: 3900 میلیارد تومان سرمایه اولیه این سازمان است که در آینده افزایش سرمایه آن به 8 هزار میلیارد تومان می‌رسد و 80 هزار میلیارد تومان نیز دارایی شستا محاسبه شده است.

وی بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا در 9 حوزه نفت و گاز، صنایع نوین، حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی، سیمان، انرژی، بانک و بیمه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما بهینه‌سازی برنامه‌های راهبردی است، گفت: بر اساس اصل 44 قانون شستا از بنگاه‌داری خارج می‌شود و سیاست خروج از بنگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

لطفی بیان داشت: 140 شرکت شناسایی شدند که بر اساس تأیید هیأت مدیره شستا تا سال 98 از این شرکت‌ها خارج می‌شویم.

وی بیان داشت: به دنبال تجمیع هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی هستیم و در یک بازه زمانی 9 هلدینگ شستا به 5 هلدینگ تبدیل خواهد شد و در هلدینگ‌های نفت و گاز، دارو، بیمه و فناوری‌های نوین فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، بیان داشت: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم و تاکنون پس از برجام 50 تفاهم‌نامه به امضا رسیده است که به دنبال عملی کردن تفاهم‌نامه‌ها هستیم و دو مورد سرمایه‌گذاری در باکو و ارمنستان داشته‌ایم.

لطفی بیان داشت: در حال حاضر ایران کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی شده است و ابراز تمایل داشته‌‌اند با ما نشست‌هایی داشته باشند و در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی نیز انجام داده‌ایم.

وی بیان داشت: اولین کشتی مسافربری ساخت ایران به یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای به مبلغ 29 میلیون دلار فروخته شده است و امیدواریم در آینده درخواست‌های دیگری برای ساخت این کشتی‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی تأکید کرد: امیدواریم تا اوایل نیمه سال آتی در راستای کاهش هزینه‌ها تجمیع هلدینگ‌های شستا به 5 هلدینگ را داشته باشیم.

لطفی به تشکیل کمیته صیانت از حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس این کمیته صیانت از ذخایر و سرمایه‌های کارگران از وظایف اصلی شستا قرار داده شده است و امیدواریم از دست‌اندازی به سرمایه‌های کارگران جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: از خانم‌های نخبه و باتجربه‌ای که در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز فعالیت می‌کردند استفاده خواهد شد.

لطفی بیان داشت: اخیراً نیز بخشنامه‌ای داشته‌ایم که بانک‌های اطلاعاتی نیروهای متخصص را شناسایی و استفاده کنیم.

وی درباره شفافیت‌سازی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: برای اولین بار همه واحدها در بورس جهت افکار عمومی عرضه شده است و شستا می‌توان گفت اولین شرکتی است که نظام هوش تجاری را شروع کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان داشت: در دوره‌های گذشته متأسفانه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی حیاط خلوت سیاسی بوده است و افرادی با توصیه به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی اضافه شده بودند و پیگیری شده است تا افرادی که با توصیه‌های سیاسی وارد شستا شده بودند را عذرشان را بخواهیم. چرا که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی حق‌الناس است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری دارو و سلامت، تاریخ انتشار 22آذر 96، کدمطلب:۱۱۱۱۸، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین