پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح بکارگیری بهینه سربازان در نیروهای مسلح را رکن محوری طرح میثاق دانست.

شعارسال : سردار" موسی کمالی" با گرامی داشت یاد و خاطره رشادت های وصف ناپذیر شهدای انقلاب اسلامی دردوران دفاع مقدس و سنگر مبارزه با مستکبران جهان و نیز تقدیر از تلاش های شبانه روزی سربازان در عرصه نظم و امنیت بیان داشت: کارکنان ناجا حافظان مال و جان و ناموس مردم هستند که بی تردید نقش سربازان در این مسیر افتخارآمیز، همواره بسیار چشمگیر و کلیدی است.

وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی سربازان در عرصه نظم و امنیت بر ضرورت سلامت و صیانت کارکنان تاکید کرد و گفت: با توجه به نوع ماموریت های نیروی انتظامی در تعامل با اقشار مختلف اجتماعی، باید کارکنان آن همواره خود را به سلاح ایمان و تقوا تجهیز کرده تا از هر گونه لغزش و خطا مصون باشند.

سردار کمالی افزود: دوران مقدس سربازی فرصت بی نظیری است که جوانان عزیز با کسب مهارت ها و افزایش توانمندی های خود، آمادگی مسئولیت پذیری اجتماعی و ورود به عرصه تولید اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جامعه را کسب کنند.

رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام خبر راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، در تشریح ضرورت های این اقدام خاطر نشان کرد: در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری نسبت بکارگیری اثربخش نیروهای وظیفه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد زمینه اشتغال جوانان، بهره گیری از توانمندی های علمی سربازان تحصیل کرده و نخبه در عرصه های دفاعی کشور و نیز لزوم توجه به قرارگیری سربازان در مسیر اشتغال پس از خدمت و کاهش نرخ رشد بیکاری در جامعه به عنوان یک «تهدید ملی» از طریق ایجاد مهارت، بر اساس معیارهای آموزشی نوین راه اندازی شده است.

سردار کمالی تصریح کرد : هر چند آموزش های مهارتی در حال حاضر به صورت محدود و در بخش هایی از نیروهای مسلح در حال اجراست، اما این تلاش ها باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی بین نهادهای موثر در حوزه جوانان و تعامل، همکاری و نقش پذیری دستگاه های اجرایی، گسترده تر، هدفمندتر و نظام مند تر شده تا پیامد های آن در عرصه جامعه و خانواده خود را نشان دهد.

وی بکارگیری بهینه سربازان در نیروهای مسلح را رکن محوری طرح میثاق دانست و اظهار داشت: با رویکرد انقلابی و جهادی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گذاری شده ، تفکر و نگاه به سرباز و سربازی نیازمند تغییر است.

رئیس اداره سرمایه نیروی انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با برشمردن محاسن و ویژگی های خاص دوران سربازی اظهار داشت: این دوران یکی از شیرین ترین دوران های هر جوان عاشق میهن می باشد و سربازان باید تلاش کنند تا از لحظه لحظه این دوران ارزشمند به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و باید بستر بهره مندی از ظرفیت ها از سوی فرماندهان و مدیران برای آنان مهیا شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب ها و بسترهای لغزش انسان، از تقوا به عنوان محافظ و سپر بلاها یاد و بیان کرد: خداوند همیشه ناظر و شاهد اعمال انسان بوده و اگر انسان در مقابله با گناهان خود را به سلاح ایمان مجهز کند او را در موقعیت های مختلف از خطرات و لغزش ها حفظ می کند.

وی تصریح کرد: بی تردید سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره مایه مباهات نظام اند و این تنها به دلیل خدمت صادقانه و جهاد گونه آنان برای این آب و خاک است که در سخت ترین شرایط خدمتی توانسته اند بر دشواری های دوری از خانواده و سایر مشکلات فائق آمده و باعث افتخار آفرینی و دفاع از حریم ملی کشور شوند و امنیت پایدار را درمقابله با معاندین و بدخواهان این نظام مقدس برای کشور خود فراهم کنند.

سردار کمالی در پایان تحقق این مهم را مستلزم عزم فراگیر و حرکت منسجم در سطوح سه گانه نیروهای مسلح، خانواده و جوانان و نیز دولت و نهاد های اجرایی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: سهم بی بدیل نیروهای مسلح تغییر رویکرد، بسیج توان و امکانات و سازماندهی مناسب، نقش خانواده ها زمینه سازی و تقویت این آمادگی در جوانان و نقش دولت و سایر نهادهای اجرایی، ایجاد و تقویت زیر ساخت های حمایتی و انگیزشی برای جذب جوانان در بازار کار است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار: 24آذر 1396 ، کدخبر: ۱۹۴۶۴۲۲،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین