پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروهای مسلح همیشه محمل‌دار توسعه بوده‌اند و دولت با همه توان از طرح مهارت‌آموزی سربازان حمایت می‌کند.

شعار سال: دکتر علی ربیعی در همایش مهارت آموزی سربازان، موضوع تأمین مالی و سرمایه‌گذاری را یکی از چالش‌های پیش روی دولت عنوان کرد و گفت: یکی از چالش های دولت تأمین سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که بخشی از آن از طریق مهارت آموزی جبران می‌شود. وی گفت: با بهره‌مندی از موضوع مهارت آموزی می‌توانیم حدود 25 درصد از کسری سرمایه را جبران کنیم. او با بیان اینکه متأسفانه سازوکار نظام آموزشی، تکنیسین بیرون نمی‌دهد اظهار کرد: متأسفانه در زمینه تربیت تکنیسین از سوی نظام آموزشی دچار فقدان هستیم؛ از سمت دیگر با پیچیده شدن بازار کار و مهارت های مورد نیاز آن با تفاوت های ایجاد شده با گذشته مواجهیم. دکتر ربیعی با تأکید بر اینکه مهارت آموزی فقط مختص امور فنی نیست بلکه مهارت‌های ارتباطی و... را نیز دربرمی‌گیرد، اظهار کرد: فکر می‌کردیم که فقر و بیکاری علت اصلی طلاق است اما پس از انجام بررسی‌های مربوطه به این نتیجه رسیدیم که عدم برخورداری از مهارت زندگی کردن و تعامل با همسر از جمله دلایل مهم طلاق زوجین است. وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کار برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه تأکید کرد: این حمایت فقط حمایت وزارت کار نیست بلکه حمایت کل دولت را در پی دارد. معتقدیم که باید پیش از پایان خدمت سربازی جوانان به آن ها مهارت آموخته شود تا پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند.

وزیر دفاع: نگاه به خدمت سربازی باید تغییر کند

همچنین در این همایش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند. امیر سرتیپ امیر حاتمی خدمت سربازی را نخستین تعامل جدی جوانان و جامعه عنوان کرد و گفت: امروز زمان آن رسیده است که این نگاه موجود در خانواده‌ها که یا سربازی نرویم یا زمان آن کوتاه شود، تغییر کند.وزیر دفاع تصریح کرد: باید برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به مقوله سربازی از بین برود. به‌عنوان مثال نباید برای امتیازدهی به افراد بگوییم که فرزند شما از سربازی معاف است یا اینکه برای تنبیه کارکنان وظیفه برای آن ها اضافه خدمت لحاظ کنیم. بلکه باید در عمل و رفتار مقدس بودن خدمت سربازی را نشان دهیم.حاتمی کلیدی‌ترین موضوع در مقوله مهارت آموزی سربازان را ایجاد انگیزه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز دولت اصلی‌ترین مسأله خود را ایجاد اشتغال قرار داده که در این زمینه اصلی‌ترین محور آن ایجاد مهارت است. در این زمینه نیروهای مسلح حتماً می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه زمانی که جوانان وارد خدمت سربازی می‌شوند تکلیفشان با خود مشخص نیست. چرا که آن ها پس از دوران مدرسه و دانشگاه و سربازی تصمیمی برای اشتغال نگرفته‌اند این در حالی است که تصمیم‌گیری برای اشتغال باید پیش از تحصیل یا حداقل پیش از دوران خدمت انجام شود.حاتمی در پایان با تأکید بر لزوم توجه مسئولان و فرماندهان اجرای طرح مهارت آموزی سربازان خاطرنشان کرد: حتماً باید با سازوکار و ابزار خوبی که در نیروی مسلح وجود دارد کاری کنیم که مجریان طرح مهارت آموزی، فرماندهان و کسانی که با سرباز سروکار دارند بدانند کارشان مورد ارزیابی و قدردانی قرار خواهد گرفت. در این شرایط است که این افراد نیز با انگیزه مسئولیت خود را انجام می‌دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب: 198610:www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین