پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۰۵۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
در حاشیه چهارمین کنگره ملی آموزش های عالی مهارت، فناوری و اشتغال و با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه سه جانبه به منظور مهارت آموزی سربازان نظام وظیفه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه تهران امضا شد.

شعارسال:در حاشیه چهارمین کنگره ملی آموزش های عالی مهارت، فناوری و اشتغال و با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه سه جانبه به منظور مهارت آموزی سربازان نظام وظیفه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح در دانشگاه تهران امضا شد.

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس کمیسیون یونسکو ایران و به امضای دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای و سردار فرهی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تفاهم نامه سه جانبه به منظور مهارت آموزی سربازان نظام وظیفه امضا شد.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: نزدیک به 500 هزار نفر نیاز به آموزش های مهارتی دارند و دانشگاه جامع علمی کاربردی که یک دانشگاه مهارتی در کشور است می توانند این نیاز ستاد کل نیروهای مسلح را برطرف کنند.

سردار مهدی فرهی گفت: در حال حاضر 40 درصد از سربازان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که پیش بینی می کنیم این رقم طی دو سال آینده به 50 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سربازی یک ظرفیت و ثروت و سرمایه عظیم ملی به شمار می رود، افزود: به طور میانگین هر روز هزار سرباز وارد چرخه سربازی می شوند و هزار سرباز از این چرخه خارج می شوند که باید از این ظرفیت عظیم نیروی انسانی استفاده صحیح داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح افزود: اگر طی دو سال سربازی برنامه صحیحی برای سربازان انجام شود قادر خواهیم بود پس از پایان این دوران با جوانانی شاغل، کارآفرین و نوآور رو به رو باشیم.

سردار مهدی فرهی بیان کرد: برای توسعه اشتغال و کارآفرینی سربازان با نهادهای دولتی مختلف کشور مانند وزارتخانه ها، معاونین رئیس جمهور و نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری صحبت ها و برنامه ریزی هایی داشته ایم.

همچنین فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح عنوان کرد: در این قرارگاه چهار سرفصل برای مهارت آموزی سربازان تعیین شده است که این بخش ها شامل قبل از سربازی، غربالگری سربازی، حین سربازی و پس از سربازی است و برنامه داریم و انشالله در سال 97، دویست هزار سرباز بتوانند از آموزش های مهارت آموزی بهره مند شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دانشگاه علمی کاربردی، تاریخ انتشار 25بهمن 96، کدخبر: 37991، www.uast.ac.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
طرح بسیار خوبی است زیرا سربازان علاوه بر گذراندن دوران خدمت خود میتوانند یک حرفه را به طور کامل فرا بگیرند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
خیلی ایده ی جالبیه که بدونن سرباز در خیلی از زمینه های دیگه می تونه کار انجام بده و به کشورش خدمت کنه حتی اینجوری کلی هم کار آفرینی در این راستا انجام میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین