پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری آزمون سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه در روز جمعه خبر داد.

شعارسال: سردار موسی کمالی با اعلام این خبر گفت: آزمون مهارت سربازان در ده رشته و در دو نوبت صبح و عصر به شکل تئوری و عملی برای سربازان داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال یکصد هزار نفر و در سال ۹۷ هم ۲۰۰ هزار نفر آموزش‌های تخصصی در رشته مورد علاقه را فرا می‌گیرند.

کمالی افزود: از ۱۰۰ هزار نفر سهمیه امسال ۴۷ هزار نفر سهمیه ارتش، ۲۳ هزار نفر سپاه پاسداران، ۲۷ هزار نفر نیروی انتظامی، ۲ هزار نفر وزارت دفاع و هزار نفر سهیمه ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهد بود.

وی افزود: ۹۰ هزار نفر برای این آزمون ثبت نام کرده اند که ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در آزمون هستند.

سردار کمالی گفت: سربازان علاقمند برای شرکت در این دوره‌ها امکان ثبت نام و شرکت در آزمون در ماه‌های بهمن و اسفند را نیز خواهند داشت.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بکارگیری سربازانی که مهارت‌های لازم را کسب کرده اند در مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است.همچنین با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم نیز توافقاتی صورت گرفته تا نیرو‌های مسلح را در این زمینه کمک کنند.

رئیس اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: همچنین بر اساس توافقی که با وزارت تعاون صورت گرفته، قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ مربی برای مهارت آموزی سربازان تربیت شوند که نخستین آزمون تربیت مربی ۱۳ بهمن برگزار می‌شود و به پذیرفته شدگان مدرک مربی گری اعطاء می‌شود. ۱۵۰۰ سرباز مربی نیز که تخصص لازم را دارند، دراختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا بعنوان مربی معرفی شوند.

کمالی افزود: برای سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را بگذرانند، تشویق‌هایی در دوران خدمت در نظر گرفته شده است.

کمالی گفت: در رویکرد جدید خدمت سربازی قرار است سربازان ضمن دفاع از حریم امنیتی کشور در دوران خدمت توانمندی و مهارت‌های لازم را کسب کنند به نحوی که پس از پایان این دوران بتوانند به راحتی در بازار کار مشغول شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 19 دی 1396 ، کدخبر: 580211 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین