پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی اظهارات درباره طرح مهارت آموزی به سربازان توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سالرییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی اظهارات درباره طرح مهارت آموزی به سربازان توضیحاتی ارائه کرد.

سردار موسی کمالی درباره اینکه گفته می‌شود طی امسال و سال آینده بناست 600 هزار نفر به عنوان سرباز مهارت جذب شوند، اظهار کرد: چیزی به نام سرباز مهارت نداریم و اینطور نیست که مانند سرباز معلم یا... جذبی تحت عنوان سرباز مهارت نیز انجام شود بلکه منظور آموزش مهارت به سربازان است.

وی ادامه داد: امسال طی برنامه‌ای که در توافق با وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشتیم قرار شد که به تعدادی از سربازان آموزش مهارت داده شود و سال آینده تعداد این افراد افزایش پیدا کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مهارت‌آموزی به این افراد با توجه به مدرک تحصیلی و... انجام خواهد شد، گفت: همچنین به دنبال این هستیم که برخی از افراد پیش از اعزام به سربازی مهارت تخصصی را کسب کرده و در دوران سربازی از آن بهره مند شوند.

به گفته وی، این افراد یا مهارتی را یاد گرفته یا با توجه به تخصصی که دارند در حوزه‌های کارآفرینی فعالیت خواهند کرد؛ اما این اقدامات به این معنا نیست که این سربازان دیگر دوران سربازی خود را طی نکنند، چراکه اصل سربازی برای دفاع از حریم و امنیت کشور است و بنیه دفاعی کشور نیز وابسته به سربازان است. بنابراین نمی‌توان آنان را جدا کرد و مثلا به مراکز کارآفرینی برد.

کمالی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است به برخی از این سربازان کسر خدمت یا امریه داده شود به ایسنا گفت: این موضوع به شکلی که مطرح شده نیست، ما تصمیم گرفتیم برای آنکه سربازان و یا خانواده‌هایشان به مهارت‌آموزی توجه کنند، مشوق‌هایی را برایشان در نظر بگیریم که البته تاکنون به نتیجه قطعی در مورد این مشوق‌ها نرسیده و در حال بحث و بررسی در این خصوص هستیم؛ اما پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است که به عنوان مثال امکان تعیین تاریخ اعزام و محل خدمت، افزایش حقوق و مرخصی یا قرار گرفتن در اولویت امریه از جمله این پیشنهادات است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:96100200663، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین