پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹
رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: پیش‌بینی ما برای سال ۹۷ مهارت‌آموزی ۲۰۰ هزار سرباز است و پس از خدمت نیز دنبال این هستیم که این افراد مهارت را به اشتغال برسانند و تسهیلاتی از طریق بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح برای این افراد تهیه کنیم تا شاغل شوند.

شعارسال: سردار فرحی رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در چهارمین کنگره ملی آموزش عالی مهارت، فناوری و اشتغال که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است گفت: روزانه بیش از هزار سرباز وارد دوران خدمت می‌شوند و به طور میانگین همین مقدار نیز خدمت سربازی خود را به پایان می‌رسانند و این حجم عظیم پیوستگی دارد و ما در این حجم عظیم نیروی انسانی جوانی، انرژی و نشاط و امید را می‌بینیم.

وی تاکید کرد: امروز بیش از ۴۰ درصد سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند و این روند با وجود آنکه تعداد سربازان در حال کاهش است، اما پیش بینی می‌شود به ۵۰ درصد نیز برسد این سرمایه و ثروت قابل توجه است و لازم و ضروری است که به این ثروت عظیم توجه کنیم.

فرحی ادامه داد: سربازان در طی دو سالی که در اختیار نیروی مسلح هستند باید با برنامه‌ریزی درست به اشتغال مناسب و شایسته دست یابند و باید آن‌ها را استعداد یابی کنیم تا این استعداد‌ها شکوفا شود و دوران سربازی زمان مناسبی است. در این قرارگاه که ۷ سال از عمر آن می‌گذرد جذابیت، نشاط و مهارت برای سربازان جزو اصول تربیت شده است و می‌خواهیم از مهارت و اشتغال این جوانان را پیگیری کنیم تا کمک کنیم ابر چالش بزرگ اجتماع که همان بیکاری است مرتفع شود.

رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید براینکه برای حل معضل بیکاری نه تنها نیرو‌های مسلح بلکه همه دستگاه‌های موثر باید کمک کنند، گفت: ۳۰ مولفه کشوری و نهاد‌های دولتی شامل ۱۶ وزارتخانه و چندین معاونت ریاست جمهوری و نهاد‌های مربوط به رهبری گرد هم آمده‌اند تا در جهت این فرهنگ‌سازی تلاش کنند وزارت علوم نیز نقش راهبردی در این موضوع دارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت علوم گفت: براساس این توافق‌نامه دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی که به هویت مهارت‌آموزی نزدیک‌تر هستند با ما همکاری می‌کنند که ضمن آن توافقی نیز با وزارت کار داشته‌ایم و مثلثی تشکیل دادیم که یک راس آن دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک راس آن دانشگاه علمی و کاربردی و راس دیگر آن سازمان فنی و حرفه‌ای می‌باشد.

فرحی با تاکید براینکه بنا داریم مهارت‌آموزی را به ۴ گروه برای سربازان تقسیم کنیم، گفت: برای افزایش مهارت‌آموزی قبل سربازی هم شرایطی را تعیین کردیم تا جوانان بیش از حضور در دوره سربازی این مهارت‌ها را کسب کنند. به همین دلیل در ۴ سرفصل قبل از سربازی و غربالگری سرباز‌های مهارت دیده حین سربازی و پس از سربازی به مهارت آموزی جوانان می‌پردازیم.

رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: از دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواسته‌ایم که پیش از سربازی مهارت را به جوانان آموزش دهند ۲۰ تا ۵۰ درصد سربازان پیش از حضور در دوره سربازی مهارت بیاموزند و از این مهارت‌ها در سربازی استفاده شود. هم چنین دانشگاه علمی و کاربردی برای سربازان دیپلم به پایین با ارایه آموزش‌های پودمانی و تک درس مهارت‌های لازم را به سربازان ارایه می‌کند و سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت کار نیز برای حین خدمت این سربازان فعالیت می‌کنند تا الان ۱۷۰ هزار سرباز در سه ماه گذشته آزمون و آموزش‌های کلاسیک مهارتی را گذرانده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما برای سال ۹۷ مهارت‌آموزی ۲۰۰ هزار سرباز است و پس از خدمت نیز دنبال این هستیم که این افراد مهارت را به اشتغال برسانند و تسهیلاتی از طریق بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح برای این افراد تهیه کنیم تا شاغل شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1396 ، کدخبر: 347189 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
سربازی و نظام وظیفه اجباری یکی از کسل کننده ترین کارهاست و بنظر من این قانون نظام وظیفه که پیش از انقلاب نوشته شده باید عوض بشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خب همین یعنی ایجاد 200 خزار شغل...چقدر عالیه واقعا! بعد یه مدت مهارت آموزی با یه سری از تسهیلات وارد کار میشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین