پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۱۰۴۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
دکتر منصورغلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین کنگره ملی آموزش های عالی مهارت، فناوری و اشتغال از مناسب بودن وضعیت اشتغال پذیری و مهارت آموزی در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

شعارسال: دکتر منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در چهارمین کنگره ملی آموزش های عالی مهارت، فناوری و اشتغال گفت: مهارت آموزی و اشتغال پذیری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه ها که تحصیلات به مدارک سنتی منجر می شود مناسب تر به نظر می رسد و انتظار می رود که دانش آموختگان دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، هم اشتغال داشته باشند و هم کارآفرین باشند.

دکتر منصورغلامی اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه کشور برای مهارت آموزی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی آموزش عالی، وزارت علوم توجه به مهارت آموزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه دو مجموعه بزرگ و کارآمد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای ظرفیت های بالقوه و بالفعل ارزشمندی در زمینه مهارت آموزی دارند، تصریح کرد: با برنامه ریزی وزارت علوم طرح مهارت آموزی به دانشجویان همه دانشگاه های کشورآغاز شده است.

وی ادامه داد: توجه به آموزش های مهارتی در اولویت برنامه های وزارت علوم است و در یک سال گذشته برنامه های درسی دانشگاهها در راستای مهارت آموزی بیشتر به دانشجویان مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته است.

وی افزود: کشور ما ظرفیت های بسیار خوبی دارد و با مهارت آموزی به دانشجویان و برنامه ریزی های دقیق و البته همراهی و همکارهای نهادهای متولی امر اشتغال، می توان تاحد زیادی مشکل کسب و کار را برای جوانان حل کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاریخ انتشار: 25بهمن1396 ، کدخبر: 37989: www.uast.ac.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
همه میگن وضع اشتغال بده ایشون یهو اومدن میگن تو این یه قسمت خیلی خوبه؟و من الله توفیق...
ن.ف83
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
باید امکانات مناسب برای اشتغال زایی دانشجویان و همچنین پیوند صنعت و دانشگاه را فراهم آورد تا مشکل بیکاری نیز حل شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین