پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۹۹۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
دکتر صالحی عمران در نخستین پیش نشست ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه پیرامون محور علمی-آموزشی، از روند مدرک گرایی بدون ایجاد مهارت در آموزش علمی انتقاد کرد.
شعارسال: نخستین پیش نشست ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه پیرامون محور علمی-آموزشی با حضور سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، دکتر ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر محمد حسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی و دکتر سلیمان پاک سرشت رییس سازمان فنی و حرفه ای صبح امروز در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

دکتر صالحی عمران در این نشست با اشاره به اهمیت شاخص مهارت آموزی گفت: با توجه به مشکلات کشور مثل بیکاری و اشتغال، تولید ملی و رشد اقتصادی موضوع مهارت آموزی اهمیت ویژه ای دارد و مهارت آموزی با توسعه اقتصادی و اجتماعی گره خورده و یکی از شاخصه های توسعه در دنیاست.

وی افزود: از لحاظ فردی و اجتماعی آموزش های مهارتی اهمیت دارد و در کشور ما دستگاه‌های زیادی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی، سازمان فنی و حرفه ای و سما متولی این مهارت آموزی هستند؛ اما مشکلی که وجود دارد بحث همکاری و هماهنگی بین این دستگاه ها و کیفی سازی آموزش است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با انتقاد از روند مدرک گرایی بدون ایجاد مهارت در آموزش عالی گفت: تعداد زیادی سرباز در کشور فاقد مهارت وجود دارد که آموزش آنها هم برای آینده شان و هم برای کشور خوب است و آموزش سربازان ناخواسته دستگاه های مهارت آموزی را برای همکاری در این زمینه به هم نزدیک کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسکانیوز، تاریخ انتشار23بهمن 96، کدخبر: 906353،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
کاش یه بخش اعظم مهارت اموزی رو وارد مدارس و دانشکده ها کنن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
دکتر جان بیاین از ما که دانشجو هستیم بپرسین تا بهتون راهکارشو بگیم درست کردنش انچنان کاره سختی نیست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین