پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
نمایندگان مجلس در ادامه بررسی مواد اعاده شده لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، چگونگی بکارگیری مشمولان خدمت وظیفه در دولت، شهرداری ها، نهادهای عمومی غیر دولتی و دانشگاه‌ها را مشخص کردند.

شعار سال: مجلس با 144 رأی موافق، 15 رأی مخالف و چهار رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن، با اصلاح ماده 36 این لایحه موافقت کرد.

براساس این ماده، در زمان صلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح، قسمتی از نیازهای دولت، شهرداری ها، دهیاری ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون های ورزشی و واحدهای تولیدی به نیروی انسانی دارای مدرک کارشناسی لیسانس و بالاتر با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن دوره آموزشی نظامی تامین می شود.

این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می گردد. حقوق مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه به کارگیرنده تامین می شود. حداقل 50 درصد از نیروهای انسانی فوق که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، باید در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته کشور خدمت کنند.

همچنین براساس بند الحاقی ماده 36 این لایحه، در صورت تایید فرمانده کل قوا، بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، 25 درصد جانبازی به 10 درصد، 30 ماه سابقه حضور در جبهه به 12 ماه سابقه حضور در جبهه تبدیل می شود. همچنین براساس تبصره این ماده، فرزند شهید مشابه جانباز 50 درصد محسوب می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نقشه راه، تاریخ 2 آبان 96، کد مطلب: -: www.naghsheyerah.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین