پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تهیه و تنظیم محتوای آموزشی طرح هر نظامی یک امدادگر خبر داد و گفت: باید از ظرفیت و توانمندی سربازان وظیفه و نیروهای نظامی، برای مدیریت بحران در حوادث بهره‌ بگیریم.

شعارسال: اسماعیل نجار در مورد اجرای طرح هر نظامی یک امدادگر اظهار کرد: در این زمینه‌ مدیریت بحران کشور جلسه‌ای با نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقاء آموزش نیروهای نظامی در قالب این طرح برگزار کرده و پیشنهاداتی نیز از سوی سازمان مدیریت بحران ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اولین امدادگر و کسی که می‌تواند محیط زندگی خود را ایمن کند، اعضای خانواده و کسانی‌ هستند که از حادثه جان سالم به در برده‌اند؛ به همین دلیل بحث آموزش در همه مراحل و مقاطع بین مردم و مسئولان مطرح بوده و باید در راس همه آنها سازمان مدیریت بحران برنامه‌ها و اقداماتی داشته باشد.

رئیس مدیریت بحران کشور ادامه داد: وزارت کشور به ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد داد هر نظامی یک امدادگر باشد؛ زیرا با توجه به اینکه نظامی‌ها انسجام بهتری دارند و به دلیل حضور در پادگان‌ها، می‌توانند بهتر آموزش دیده و سریع‌تر وارد عمل شوند و از سویی دیگر سالانه تعداد زیادی سربازان وظیفه در اختیار نیروهای مسلح برای آموزش وجود دارند، می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

نجار یادآور شد: سازمان مدیریت بحران پیشنهاد کرد آموزش‌های گسترده و جامعی به پرسنل نظامی و سربازان وظیفه ارائه شود تا بتوانیم در مواقع بحران از توانایی این نیروها استفاده کنیم.

به گفته این مقام مسئول، خوشبختانه این پیشنهاد مورد پذیرش و موافقت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت و به افرادی ماموریت پیگیری و هماهنگی این برنامه را دادند، همچنین به این نتیجه رسیدیم که برای بهبود اجرایی کردن این پیشنهاد بهتر است محتوای آموزشی و سرفصل‌های مشخصی تهیه و تدوین شود.

وی اظهار کرد: در همین زمینه مقرر شد سرفصل‌ها و محتوای آموزشی را مشخص کنیم و با تقویت اساتید مدیریت بحران نسبت به اجرای این برنامه‌ریزی اقدام کنیم بر همین اساس جمعیت هلال‌احمر عهده‌دار تهیه و تنظیم محتوای آموزشی شد تا در مراکز آموزشی پادگان‌ها این برنامه را اجرایی و عملیاتی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1397 ، کد خبر: 411611، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
0
0
امیدوارم شرایط کاریشون سبک تر بشه این بنده های خدا
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین