پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
مشاور عالی رئیس جمهور گفت: انتقال آب از سواحل جنوب به مرکز کشور درست نیست و همین سیاست فولاد و تمدن اصفهان را نابود کرد.

شعارسال : اکبر ترکان شامگاه پنجشنبه در دومین گردهمایی استانداران ادوار استان هرمزگان اظهار داشت: باید مشخص شود چرا تن‌ها دو درصد از جمعیت کشور ما تن‌ها در سواحل ساکن‌اند، اما در اروپا ۷۰ درصد جمعیت در سواحل زندگی می‌کنند.

وی افزود: برخی نگاه‌های سیاسی در این امر دخیل بوده‌اند و صحیح و ناصحیح بودن آن باید مشخص شود.

مشاور عالی رئیس جمهور سواحل مکران را ظرفیت بزرگی دانست و تصریح کرد: از ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری دستور استقرار نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران را دادند تا این معضل کمبود جمعیت در این سواحل به مرور برطرف شود.

ترکان ادامه داد: سد میناب و سد جگین در هرمزگان اگر وجود نداشتند بارندگی‌ها تن‌ها تخریب به دنبال داشت و آب آن هدر می‌رفت و امروز باید از این ظرفیت برای توسعه مکران استفاده کنیم.

وی گفت: در هرمزگان از خور‌ها درست استفاده نشده و امروز تبدیل به گنداب شده‌اند و توقع داریم اقتصاد به ساحل بیاید.

پنجمین استاندار هرمزگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: انتقال آب از سواحل جنوب به مرکز کشور درست نیست و همین سیاست فولاد و تمدن اصفهان را نابود کرد و بردن آب به استان‌های دیگر حیات آن استان‌ها را تهدید می‌کند.

ترکان با بیان اینکه برای آبادانی سواحل جنوبی باید بنادر نسل سوم که صنایع را در کنار خود دارند را توسعه دهیم، عنوان کرد: تن‌ها با یک بندر شهید رجایی نمی‌شود پیشرفت کرد و باید هرمزگان هفت بندر همچون بندر شهید رجایی داشته باشد و باید در جاسک و لنگه نیز این زیرساخت‌ها را ایجاد کرد و قدمت بندرلنگه از بوشهر هم بیشتر است، اما لنگه در حال اضمحلال است و با تغییر سیستم کشتیرانی این تمدن در حال حذف است.

وی اضافه کرد: باید اتفاق قابل توجهی صورت بگیرد تا هرمزگان توسعه یافته به وجود آید و آینده هرمزگان را ابتدا روی صفحه کاغذ پیاده و تبدیل به آرمان مردم هرمزگان کرد و بعد برای رسیدن به این آرز‌ها در آینده تلاش کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 24 آذر 1396، کدخبر: 652939، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین